נעילה חיובית בבורסות אירופה; אסיה נסגרה בעליות

נתוני מאקרו חיוביים של הכלכלה הסינית תורמת לאווירה החיובית ■ מניות יצרניות הרכב הגדולות ירדו

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ה') בבורסות אירופה ומגמה חיובית נרשמה במסחר באסיה. זאת לאחר סגירה חיובית בניו-יורק ונתוני מאקרו טובים של הכלכלה הסינית. 

 

בבריטניה פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים והוא עמד על 54.2 לעומת צפי של 54.1 (כשכל מספר מעל 50 מרמז על עלייה בצריכה). 

חברת הריטייל דבנהמס (Debenhams) רשמה ירידות חדות של כ-20% לאחר שדיווחה על הכנסות נמוכות משצפו. המכירות אמנם גדלו משנה שעברה, אך בשל הנחות שהחברה נאלצה לתת ללקוחותיה ההכנסות ירדו משנה שעברה. 

 

אתמול פורסם מדד מנהלי הרכש בסין שעלה לרמה של 53.9 נקודות לעומת רומה של 51.9 נקודות בנובמבר. מדובר בעלייה החדה ביותר שנרשמה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם מאז חודש אוגוסט 2014. על פי הערכות שונות קריאות מוקדמות של מדדי אמון באסיה מציגות רמת ביטחון הולכת וגוברת של גורמים כלכליים מרכזיים בפעילות הכלכלית ביבשת לאור השינויים הדרמטיים שצפויים בעולמות הצריכה/ מס בארה"ב.

שני סקטורים ריכזו עניין באסיה ואלה הם סקטור יצרניות הרכב ויצרניות כלי השייט. יונאי מוטורס וקאיה ירדו בלמעלה מ-2.5% כ"א. וחטיבת ייצור כלי השייט של דאיהו מאבדת כ-2% לאחר שפורסמו תחזיות לסקטור שצופות כי ההתפתחות שלו בשנת 2018 תהיה נמוכה מהתחזיות המוקדמות.