עליות בנעילה בוול סטריט; לראשונה הדאו מעל 25 אלף נק'

בגזרת המאקרו: נתון תביעות אבטלה גבוה מהצפוי, ירידה של 7.4 מיליון חביות במלאי הנפט ■ ענקית החקלאות מונסנטו תפרסם דוחות כספיים ■ מניות הצ'יפים מרכזות עניין בעקבות ה"באג" במעבדי אינטל

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים. אמש שלושת המדדים המרכזיים סגרו בשיא של כל הזמנים. המהומות באיראן "מתדלקות" את מחיר הנפט, וזה כבר מתקרב לשווי של 62 דולר לחבית.

 

במגזרת המאקרו: התפרסם נתון תביעות האבטלה השבועיות כשהצפי היה ל-241 אלף תביעות חדשות. הנתון שפורסם היה גבוה משצפו: 250 אלף. התפרסם גם השינוי במלאי הנפט מהשבוע שעבר כשהצפי היה לירידה ב-5.2 מיליון חביות, אולם הנתון הסופי הראה ירידה של 7.4 מיליון חביות.

מדד הדאו ג'ונס חצה לראשונה בהיסטוריה את ה-25 אלף נקודות, לאחר פרסום נתוני האבטלה.

היום ענקית הזרעים והחקלאות מונסנטו  עתידה לפרסם דוחות כספיים. האנליסטים צופים רווח של 0.21 סנט למניה. 

סיטי בנק העלה הבוקר את ההמלצה לטבע   ל"קנייה" עם מחיר יעד של 24 דולר. בסיטי מעריכים שטבע נמצאת בתהליך של תיקון שיקבל ביטוי במחיר המניה. אתמול פורסם כי מיילן  מחזיקה בנתח שוק של 10% משוק הקופקסון במינון של 40 מ"ג. יש לציין כי מדובר בכניסה מרשימה של מיילן לשוק הזה שנהנה מהגנה של פטנט על לא מכבר.

פרשת ה"באג" של אינטל  - אמש פורסם כי מעבדים שנבנו מאז שנת 1995 חושפים את המשתמשים בהם לפגם אבטחה קשה אשר עשוי להביא לגניבה של נתונים אישיים כולל ססמאות, אימיילים, הודעות ועוד. אינטל אישרו את הממצאים וטענו כי הם עובדים על טיפול בבעיה. כתוצאה מכך מניית אינטל ירדה אתמול ב-3.4% ומניות מתחרותיה עלו (AMD  עלתה ב-5.2% ו-NVIDIA  עלתה ב-6.6%).

עוד בנוגע לפרשת אינטל - במקורות שונים בארה"ב פורסם כי מנכ"ל החברה מכר בשבועות האחרונים מניות של החברה בשווי של 24 מיליון דולר כשהוא כבר ידע על התקלה. באינטל טענו כי אין קשר בין הדברים (לסיפור המלא על פרשות אינטל).

טסלה הורידה את מטרת הייצור שלה עבור "Model 3s" של החברה. לפי הצפי החדש החברה חוזה ייצור של 5,000 רכבים בחצי השנה הראשונה של 2018. הורדת הצפי מגיעה אחרי שהחברה החמיצה את תחזיות האנליסטים לפיהם היא תספק כ-2,900 כלי רכב ממודל 3 ברבעון האחרון של 2017 ובפועל היא סיפקה רק 1,550.