המסחר בוול סטריט הסתיים בשבוע החזק ביותר מאז 2006

דוח התעסוקה לחודש דצמבר איכזב ■ מייסד אובר ימכור מניות בסך 1.4 מיליארד דולר ■ אינטל הוציאה עדכון אבטחה למוצריה ■ אפל הודתה כי מכשיריה סובלים מפרצת האבטחה

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ו') בעליות שערים, וזאת למרות נתוני המאקרו המאכזבים. בסיכומו של שבוע מדובר בשבוע המסחר הראשון של השנה החזק ביותר מאז שנת 2006, ונראה כי המשקיעים בשוק לא נותנים לשום דבר להפריע לחגיגה הגדולה.

 

דוח התעסוקה שפורסם היום הצביע על תוספת של 148 אלף מקומות עבודה חדשים בחודש דצמבר, נתון נמוך משמעותית מהתחזיות המוקדמות וזאת בהמשך לנתון החלש של חודש נובמבר. יחד עם זאת שיעור האבטלה נותר ברמה של 4.1%. השכר השעתי עלה ב-0.3% בהתאם לתחזיות המוקדמות.

הגירעון המסחרי של ארה"ב הסתכם בחודש דצמבר ב-3.2% שהם 50.5 מיליארד דולר, נתון גבוה מהתחזיות המוקדמות והגבוה ביותר שנרשם מאז שנת 2012.

הראשון לאשר את החששות של הפדרל ריזרב מהתפתחות הכלכלה האמריקאית הוא נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה, פטריק הארקר, שאמר היום כי להערכתו הריבית בארה"ב תעלה פעמיים בלבד השנה וזאת לעומת התחזיות ששלטו בשווקים בחודשים האחרונים לשלוש העלאות ריבית לפחות ב-2018. 

הארקר חזר על חששות בכירי המערכת הבנקאית העולמית ובמרכזן אינפלציה נמוכה. "באופן עקרוני אני מעדיף לראות את האינפלציה מעל היעד כבר ב-2019 ושנה לאחר מיכן יורדת חזרה אל מתחת למרכז היעד אבל אני ספקן מאוד היום" אמר הארקר. 

הנפט ריכז עניין לאחר פרסומים בכלי התקשורת האמריקאיים על בקיעים בהסכמות בקרב מדינות אופ"ק על צמצום התפוקות. 

תשואות האג"ח המשיכו לעלות כשהאג"ח הממשלתי ל-10 שנים נסחרו בתשואות של יותר מ-2.47%.

אינטל  הודיעה כי הפיצה עדכוני חומרה וקושחה לרוב המעבדים שהוציאה בחמש השנים האחרונות, שאמורים לחסן אותם מפני פרצות האבטחה מלטדאון וספקטר. עד סוף השבוע הבא היא מתכננת לשחרר עדכונים ליותר מ-90% מהמעבדים שהוציאה בתקופה זו. לדבריה, עד כה אין עדות כי העדכונים מאטים את פעולת המחשב, בניגוד לחשש שהעלה האתר הבריטי The Register. מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הבהיר כי למרות חומרת הבעיה אין בכוונת החברה לעשות ריקול למעבדים, אלא לפתור אותה באמצעות העדכונים.

בתוך כך, בהודעה שפרסמה חברת אפל  נאמר כי המעבדים ברוב מוצריה, ובהם מעבדי האייפון ומחשבי המק, סובלים מחולשת האבטחה שהתגלתה. עם זאת בחברה ציינו כי הגרסאות המעודכנות למערכת ההפעלה שלה מוגנות מפני Meltdown, ובכוונתה לשחרר בימים הקרובים טלאי לדפדפן ספארי שנועד למנוע פריצה למוצריה באמצעות ניצול חולשות האבטחה. (לסיפור המלא)

מייסד אובר ומנכ"לה המודח, טראוויס קלניק, ימכור 29% מהחזקותיו בחברה תמורת כ-1.4 מיליארד דולר, על פי דיווחים בארה"ב. (לסיפור המלא)

מניות הקמעונאיות הגדולות מרכזות עניין לאחר שבארקליס העלה את התחזיות שלו לשנה הקרובה לסקטור. את המגמה מובילה מניית טרגט.