טראמפ מגיב על ספקות לגבי מצבו הנפשי: אני גאון

בסדרת ציוצים בעקבות גילויים לא מחמיאים בספר חדש, "האש והזעם", טוען טראמפ: "הנכסים הגדולים ביותר שלי הם יציבותי הנפשית והעובדה שאני כאילו ממש חכם"

דונלד טראמפ / צילום מסך
דונלד טראמפ / צילום מסך

דונלד טראמפ מתגונן מפני האשמות שהוא אינו כשיר לשמש כנשיא בגלל מצבו הנפשי הרעוע. בסדרת ציוצים כותב היום נשיא ארה"ב: "אני גאון... וכאילו ממש חכם".

הספקות לגבי איתנותו הנפשית של טראמפ אינם חדשים, אך הם קיבלו השבוע תנופה חזקה בעקבות פרסומו של ספר, "האש והזעם - בתוך הבית הלבן של דונלד טראמפ" מאת העיתונאי מייקל וולף. הספר מציג את הנשיא כמוקיון שוטה, המוקף בחבורת יועצים ציניים שמתייחסים אליו כאל ילד קטן ושאינם מהססים להשמיץ אותו מאחורי גבו בהדלפות ארסיות למדיה.

בתגובתו היום מתנער טראמפ בזעם מכל הטענות שהוא סובל מנכויות מנטליות ומייחס אותן לדמוקרטים ולתקשורת האמריקאית.

"עכשיו, לאחר שנה של חקירה אינטניסיבית (כשהטענות על שיתוף-פעולה עם הרוסים) מתגלות כהונאה מוחלטת של העם האמריקאי, משתמשים הדמוקרטים וכלבי המחמד שלהם, תקשורת הזרם המרכזי/פייק ניוז, בתכסיס הוותיק של רונלד רייגן וזועקים, 'יציבות נפשית, אינטיליגנציה...", צייץ טראמפ. "למעשה, במשך כל חיי שני הנכסים הגדולים ביותר שלי היו יציבות נפשית (והעובדה) שאני כאילו ממש חכם".

"הילארי הנוכלת עשתה שימוש נמרץ בקלפים האלה וכפי שכל אחד יודע, היא סיימה בביבים", הוא ממשיך. "אני התחלתי כאיש עסקים מוצלח מאוד, נהייתי כוכב צמרת בטלוויזיה ועכשיו אני נשיא ארה"ב (ונבחרתי בניסיון הראשון שלי). אני חושב שאפשר לסווג אותי לא רק כחכם אלא כגאון... ולא סתם גאון אלא כגאון יציב יותר"".

אך "האש והזעם" מגלה מה באמת חושבים על טראמפ בכירים בממשל או מחוצה לו. איל המדיה רופרט מרדוק כינה את טראמפ "אידיוט מזוין" בעקבות שיחה טלפונית על אשרות H-1B. ריינס פרייבס, לשעבר ראש המטה בבית הלבן, ושר האוצר סטיב מנוצ'ין הסתפקו בתואר "אידיוט". יו"ר מועצת היועצים הכלכליים, גארי קוהן, תיאר את הבוס שלו כ"מטומטם כמו חתיכת חרה". היועץ לביטחון לאומי, ה.ר. מקמאסטר, תיאר את טראמפ כ"אוויל" (DOPE). בעבר דווח, ששר-החוץ, רקס טילרסון, כינה את טראמפ "מטומטם" (MORON).

תומאס בארק, אחד ממקורביו של טראמפ, אמר עליו פעם לחבר, על פי הספר: "הוא לא רק מטורף; הוא גם שוטה". (בארק הכחיש אתמול שאמר זאת).

הספר מצטט אי מייל, שאמור לשקף את את דעתו של קוהן על המצב בבית הלבן (אם כי הספר לא מביא שום אסמכתא מי חיבר את המסמך): "המצב גרוע יותר מה שאפשר להעלות על הדעת. אידיוט מוקף בחבורת ליצנים. טראמפ לא קורא שום דבר - אפילו לא תזכירים על עמוד אחד, אפילו לא תקצירים על מדיניות. שום דבר. בעיצומן של פגישות עם מנהיגי מדינות זרות, הוא מתרומם מכסאו כי הדיונים משעממים אותו".

בסדרת ציוצים קודמת, בליל שבת, משתלח טראמפ במחבר הספר ובסטיבן בנון, לשעבר "יועץ אסטרטגי בכיר" בבית הלבן ואיש אמונו של הנשיא, ששימש אחד ממקורות המידע של המחבר.

"מייקל וולף (המחבר) הוא לוזר מוחלט שממציא סיפורים כדי למכור את הספר שלו שהוא באמת משעמם וכוזב", צייץ הנשיא. "הוא השתמש בסטיב (בנון) המוזנח, שבכה כאשר פיטרתי אותו והתחנן שאחזיר אותו לתפקידו. עכשיו כמעט כולם משליכים את סטיב המוזנח מכל המדרגות, כמו כלב. לא חבל"?

צוות הבית הלבן התגייס כדי להכריז מלחמה על "האש והזעם" ועל מחברו ואחד מעורכי-הדין הפרטיים של הנשיא אף דרש מהמו"ל, חברת הנרי הולט, והמחבר, להפסיק מיד את הפצת הספר לחנויות הספרים. בתגובה, זרז המו"ל את תאריך התחלת המכירות. חבילות ספרים הואצו לחנויות ונחטפו כלחמניות חמות. בוושינגטון, נוצרו ורים ארוכים לפני חנויות ספרים במרכז העיר. נכון לעכשיו (מוצ"ש, שעון ישראל), אי אפשר למצוא אפילו עותק אחד באף חנות ספרים אחת בוושינגטון וערי השינה סביבה.