כלל ביטוח בדרך לעוד עסקת נדל"ן בארה"ב בסך 3 מיליארד ש'

תשקיע עם ניו יורק לייף 3 מיליארד שקל ■ כלל ביטוח: "לאור הגידול המשמעותי בתיקי העמיתים, המדיניות החדשה שהותוותה בחברה בשנים האחרונות היא להשקעה גוברת בתחום הלא-סחיר"

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

חברת כלל ביטוח  הודיעה כי היא "נמצאת בישורת האחרונה לקראת חתימה על הסכם שותפות להשקעות בנדל"ן בארה"ב, עם חברת ביטוחי החיים האמריקאית ניו-יורק לייף". במסגרת ההסכם, על פי כלל ביטוח, "ישקיעו שתי החברות, בחלקים שווים, סך של כ-3 מיליארד שקל (860 מיליון דולר) להשקעות נדל"ן להשבחה ברחבי ארה"ב". עוד פירטו בכלל ביטוח, המנוהלת על ידי איזי כהן, כי "היקף ההון העצמי בהשקעה זו, של שתי החברות יחד, עומד על כמיליארד שקל (300 מיליון דולר) בחלקים שווים".

מכלל ביטוח נמסר היום כי "לאור הגידול המשמעותי בתיקי העמיתים, המדיניות החדשה שהותוותה בחברה בשנים האחרונות, היא השקעה גוברת והולכת בתחום הלא-סחיר, וזאת כדי לייצר תשואות מתאימות ויציבות לעמיתים בעולם של ריביות נמוכות. הגדלת תיקי ההשקעות הלא-סחירים בחו"ל (נדל"ן, תשתיות וחוב) יכולה להתבצע בעיקר באמצעות הקמת מיזמים, או שותפויות עם גורמים מקצועיים, מנוסים ובעלי מוניטין טוב בניהול השקעות בשווקים שונים בעולם".

מצטרפת לעסקה מהחודש שעבר

עסקה זו מצטרפת לעסקה דומה במהותה שביצעה כלל ביטוח בחודש שעבר, ואשר גם בה היא העדיפה לחבור למנהל חיצוני מתמחה על פני השקעה ישירה בנדל"ן בחו"ל.

כלל ביטוח, שאת השקעותיה מנהלת ענת לוין, חתמה על הסכם להשקעה של 300 מיליון דולר בקרן הריט האמריקאית Carr Properties מקבוצת אלוני חץ. קאר מחזיקה ב-16 נכסים מניבים באזור המטרופולין של העיר וושינגטון, בשיעור תפוסה של יותר מ-90% על ידי כ-300 שוכרים, ויש לה ארבעה פרויקטים נוספים ביזמות, בתקציב הקמה של כ-1.4 מיליארד דולר. ההשקעה בוצעה באג"ח הניתנות להמרה בכ-14% מהזכויות ההוניות של קאר.

"מפנה באסטרטגיה העסקית"

העניין הרב בשתי העסקאות, פרט להיקפן הכספי הגבוה מאוד, נוגע לכך שהן איזי כהן והן ענת לוין היו בעבר מהראשונים בענף הביטוח להוביל עסקאות ישירות בתחום הנדל"ן, באמצעות רכישה של נכסים בודדים (למשל, בניינים) ללא פיזור, וזאת עוד מימיהם בחברת מגדל.

בהקשר זה אמרה לוין כי "ההשקעות האחרונות שאותן ביצעה החברה, מהוות נקודת מפנה באסטרטגיה העסקית של כלל ביטוח, מהשקעה נקודתית ברכישת נדל"ן למעבר לניהול בפורטפוליו נכסים ולהשקעת אקוויטי ישיר בחברות נדל"ן. אנו נמשיך לחפש וליצור שותפויות אסטרטגיות עם גופים מובילים בתחומי הנדל"ן והתשתיות, ובכלל האפיקים הלא-סחירים".

עוד מסבירים בכלל ביטוח ביחס לעסקה עם ניו-יורק לייף האמריקאית כי "מטרת ההשקעה בנכסי Value Add בתחומי המשרדים, Multi Family ולוגיסטיקה, היא מיצוב מחדש של הנכסים על ידי שיפוצם, העלאת שיעור התפוסה, הוספה של חללים נדרשים על ידי השוכרים (חדרי כנסים, מסדרונות, שירותים, מחסנים וכדומה), שיפור ניהול הנכס, ושיפור איכות השוכרים והתנאים מולם.

לדברי החברה, "העלאת שיעור התפוסה או ייצוב השכירות יכולים להתבצע באמצעות הפיכת מבנים מיושנים למודרניים על ידי שילוב אזורי משרדים או פיתוח נכסי קמעונאות בשווקים בעלי דמוגרפיה חזקה (תעסוקה גבוהה וצמיחה באוכלוסייה)".