המלצת "קנייה" למניית יורוג'ן; "פתרון לצורך רפואי שטרם נענה"

כלכלני בנק ההשקעות לנדבורג החלו לסקר את מניית יורוג'ן בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 50 דולר למניה

מורי ארקין / צילום: יונתן בלום
מורי ארקין / צילום: יונתן בלום

כלכלני בנק ההשקעות לנדבורג החלו לסקר את מניית יורוג'ן בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 50 דולר למניה. יורוג'ן  הנפיקה מניות לראשונה בנאסד"ק בתחילת חודש מאי השנה. החברה, המפתחת שיטת הולכת תרופות לשלפוחית השתן, ביקשה לגייס 40-48 מיליון דולר במחיר של 12-14 דולר ליחידה, ובסופו של דבר גייסה 58 מיליון דולר, 20% מעל הטווח העליון של ההיקף המתוכנן, לפי מחיר של 13 דולר למניה.

מאז ההנפקה זינקה מניית יורוג'ן ביותר מ-200% ושוויה בנאסד"ק הגיע לכ-526 מיליון דולר. מחיר המניה הגיע לכ-44 דולר לעומת 13 דולר בתחילת המסחר בחודש מאי השנה.

יורוג'ן פיתחה שיטה לשחרור מושהה של תרופות לתוך שלפוחית השתן. השיטה מתאימה לתרופות לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, בעיקר למניעת חזרה של הסרטן, וזה מוצר המוביל שהיא מפתחת באופן עצמאי, אולם היא מתאימה גם ליישומים נוספים כמו למשל טיפול שלפוחית רגיזה, תחום שבו היא משתפת פעולה עם ענקית התרופות אלרגן.

בעלי המניות הישראלים המובילים ביורוג'ן הם קרן פונטיפקס (16.7%) וארקין אחזקות בבעלות מורי ארקין (21%).

כלכלני הבנק מציינים כי "מוצר הדגל של החברה הינו המיטוג'ל לטיפול בסרטן תאי אורוטל בדרכי השתן העליונות ממדרג נמוך (LG UTUC), נמצא כעת בשלב השלישי של הניסויים הקליניים. בניסוי המהפכני המכונה "אולימפוס" ישתתפו כ-70 חולים, וייחודו בשקיפות מול החולים והרופאים. החברה דיווחה על תוצאות מרשימות מניסויי השלב השני על 13 חולים שטופלו במיטוג'ל, שמונה מהחולים הגיבו בצורה מלאה וחמישה הגיבו חלקית".

"אנחנו מעודדים מתוצאות השלב השני, וסבורים שקיימת הסתברות טובה לתוצאות חיוביות בשלב השלישי. אנחנו צופים שהנתונים העיקריים יפורסמו באמצע שנת 2018. כמו כן אנחנו מאמינים שהחברה נמצאת במסלול להגיש בקשה לקבלת אישור שיווק בארה"ב עד הרבעון הרביעי ב-2018 ושיתקבל האישור במחצית הראשונה של 2019".

המשך הפיתוח של מוצר הדגל השני של החברה, וסיג'ל, לטיפול בסרטן השלפוחית השתן במדרג נמוך שלא הגיע לרקמת שריר (LG NMIBC) ,צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2018.

עוד הם מציינים כי שתי תכניות הדגל של יורוג'ן, מיטוג'ל ווסיג'ל, מייצגים מנועי ערך משמעותיים . "אנחנו סבורים שהתכניות של יורוג'ן עשויות להוות קידום מהותי בטיפול ב-UTUC ו-NMIBC ועשויות להוות פתרון לצורך רפואי שטרם נענה בשווקים אטרקטיביים מבחינה מסחרית. אנחנו סבורים שמיטוג'ל ווסיג'ל עשויים בשיא להניב מכירות של יותר מ-520 מיליון דולר ו-550 מיליון דולר בארה"ב בהתאמה".