מנכ"ל חדש לפריגו: אובה רורהוף מחליף את ג'ון הנדריקסון

רורהוף פרש לפני כמה חודשים מתפקיד מנכ"ל חברת הפארמה הגרמנית Gerresheimer AG, לאחר שעבד בה 25 שנים

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

אחרי 7 חודשים של חיפושים, חברת התרופות פריגו   מצאה מנכ"ל חדש, שיחליף בתפקיד את ג'ון הנדריקסון, אשר הודיע על כוונתו לפרוש כבר ביוני. המנכ"ל החדש, שייכנס לתפקיד ב-15 בינואר, הוא אובה רורהוף (Uwe Rohrhoff), והנדריקסון יתפטר באותו יום מדירקטוריון פריגו, אבל יישאר בחברה לחודשיים נוספים כדי להעביר את התפקיד בצורה מסודרת.

רורהוף פרש לפני כמה חודשים מתפקיד מנכ"ל החברה הגרמנית Gerresheimer AG, לאחר 25 שנים בחברה, מתוכן 7 שנים כמנכ"ל. החברה שניהל מייצרת מוצרים לתעשיית הפארמה, כמו מזרקי אינסולין, אמפולות, בקבוקים ומכלים. ב-Gerresheimer מועסקים כ-10,000 עובדים, והכנסותיה השנתיות ב-2016 הסתכמו בכ-1.4 מיליארד אירו.

רורהוף התחיל את הקריירה בחברה ב-1991 והתקדם בה לאורך השנים. בפריגו מציינים כי רורהוף היה אחראי על בניית עסקי החברה הגרמנית בארה"ב וכיהן גם בדירקטוריון החברה. לדברי פריגו, המנכ"ל החדש מביא עמו ניסיון רב בתחומי התפעול, לאחר שניהל ארגון הכולל 36 אתרי ייצור, שעם לקוחותיו נמנות 10 חברות התרופות הגדולות בעולם. במקביל משמש רורהוף דירקטור בחברת Catalent, העוסקת בתחום של טכנולוגיית הולכת התרופות.

הנדריקסון פורש אחרי פחות משנתיים

"רורהוף הוא מנכ"ל מנוסה, מוערך ומוצלח", מסרה יו"ר פריגו, לורי ברלס. היא הוסיפה כי ניסיונו של רורהוף כולל מצוינות תפעולית, צמיחה אסטרטגית וניהול שרשרת אספקה בתחום הרפואי. "החזון האסטרטגי של אובה והמיקוד במצוינות תפעולית ביססו את מובילות השוק של החברה שניהל וייצרו ערך משמעותי לבעלי המניות, עם תשואה של כ-225% בתקופתו כמנכ"ל. אנחנו בטוחים שהוא המתאים ביותר לפריגו", אמרה ברלס.

רורהוף מסר כי הוא נרגש להצטרף לפריגו ומצפה לעבוד עם צוות ההנהלה. "אני רואה הזדמנות למנף את בסיס הנכסים הייחודיים של החברה ולהוביל את עובדיה המוכשרים ליצירת ערך לבעלי המניות. אני מצפה להוביל את הארגון לשלב הבא בהתפתחות שלו", אמר.

נזכיר כי הנדריקסון פורש אחרי פחות משנתיים בתפקיד. קודם לכן שימש בתפקיד נשיא החברה, והחליף את המנכ"ל הקודם, ג'וזף פאפא, שעזב במפתיע ב-2016 לטובת ניהול ואלאנט, זמן קצר לאחר שההנהלה בראשותו שכנעה את בעלי המניות לדחות את הצעת הרכש שהגישה מיילן.

הנדריקסון הוביל מהלך של התמקדות בפעילות הליבה והתייעלות, בין השאר, על רקע הלחץ של הקרן האקטיביסטית סטארבורד. פריגו נסחרת בבורסות ניו-יורק ותל-אביב לפי שווי חברה של 12.8 מיליארד דולר.