רבעון שיא נוסף למזור רובוטיקה על רקע ההסכם עם מדטרוניק

החברה מעריכה כי הכנסותיה ברבעון האחרון של 2017 הסתכמו ב-19 מיליון דולר - גידול של 35% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל ב-2016

אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה / צילום: איל יצהר
אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה / צילום: איל יצהר

מזור רובוטיקה , המפתחת ומשווקת רובוטים ניתוחיים לעמוד השדרה, מדווחת היום (ב') שוב על תוצאות שיא, ברבעון המלא הראשון לאחר המעבר לשלב השני של הסכם השיווק שלה עם חברת מדטרוניק .

ברבעון הרביעי צפויה החברה לרשום הכנסות של 19 מיליון דולר - כך שהכנסות מזור בשנת 2017 כולה יגיעו ל-65 מיליון דולר. זהו גידול של כ-35% בהכנסות החברה ברבעון לעומת הרבעון המקביל ב-2016. במונחים שנתיים, מדובר בצמיחה של 79% לעומת 2016, ושל 150% לעומת 2015.

בעקבות ההודעה עלתה מניית מזור ב-5%, כשהחברה נסחרת לפי שווי של 5.3 מיליארד שקל. המניה משלימה עלייה של 126% מתחילת השנה, ושל 390% מאז שנחתם ההסכם. מזור מנוהלת על ידי אורי הדומי.

הסכם השת"פ של מזור עם מדטרוניק נחתם בראשונה באמצע 2016. תחילה שיווקה מדטרוניק את מערכות מזור באופן לא-בלעדי, ואילו הרבעון הנוכחי היה הראשון שבו שיווקה אותן באופן בלעדי, תוך חלוקת הכנסות של 50/50 מול מזור.

בעקבות המעבר לשלב השני של ההסכם, יורד חלקה של מזור בהכנסות מכל אחת מהמערכות שנמכרו, אבל מספר המערכות הנמכרות אמור לגדול משמעותית ולפצות על כך, יחד עם ההכנסות מרכיבים מתכלים על כל המערכות שכבר הותקנו.

צפי לגידול מתון לעומת 2017

לפחות לפי הרבעון הנוכחי, נראה כי האסטרטגיה הזו אכן פועלת לטובת מזור: ברבעון השלישי הוזמנו ממזור 22 מערכות, מתוכן 19 מערכות MazorX; ואילו ברבעון הרביעי הוזמנו 27 מערכות, ובהן 24 מערכות MazorX (ועוד שלוש מערכות רנסאנס - מערכות הדור הקודם, שאותן משווקת מזור בעצמה).

מזור הודיעה היום גם על תיקון טעות לגבי הרבעון השלישי של השנה, שבו נרשמו בטעות הכנסות של 17 מיליון דולר לחברה, אבל נשמטה מהספירה אחת המערכות שסופקו ברבעון. בפועל, היו ההכנסות 18.6 מיליון דולר. כך, שבעוד מספר המערכות שנמכרו עלה משמעותית בעקבות המעבר לשלב 2 של ההסכם, ההכנסות צמחו - אבל לא באופן דרמטי.

הרבעון הרביעי של השנה הוא באופן היסטורי הרבעון החזק של מזור, כך שיש לקחת בעירבון מוגבל השוואה לרבעון שלישי. אם גם הרבעון הראשון של 2018 יהיה רבעון שיא, קל יהיה כבר להכתיר את המעבר לשלב השני של ההסכם כהצלחה.

מזור עצמה הצהירה כי היא צופה ב-2018 גידול מתון לעומת 2017, ולא קפיצה בהכנסות כפי שנרשמה השנה.

כעת, לאחר שהחברה ביססה את הכנסותיה, מופנית תשומת הלב של המשקיעים לרווחיות החברה. כאמור, הרווח הגולמי של מזור מכל מערכת אמור לקטון, משום שהכנסותיה על כל מערכת נמוכות יותר, אבל ההכנסות צפויות לצמוח, כך שהרווחיות הכוללת עשויה להשתפר. כמו כן, אמורות עלויות השיווק לפחות משמעותית.

את ההשפעה המלאה של הנתונים האלה על הרבעון הרביעי ניתן יהיה לראות רק בדוחות המלאים של החברה, הצפויים להתפרסם באמצע פברואר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 רשמה החברה הפסד של 12.6 מיליון דולר.

מזור מסרה בהודעתה כי זהו הרבעון האחרון שבו תדווח על מספר המערכות שנמכרו ועל ההכנסות הצפויות לפני פרסום הדוח הרבעוני, ומעתה ואילך היא תפרסם את כל התוצאות בדוח אחד.