ביה"ד של הליכוד דחה את עתירת הליכוד להדיח את שרן השכל

בית הדין הציע לח"כ השכל לשקול מחדש את עמדתה בנושא חוק המרכולים ולתמוך בתנועת הליכוד תוך מניעת הפלת הממשלה ■ בליכוד שוקלים לערער על החלטת בית הדין

בית הדין של הליכוד דחה את עתירת הליכוד להדיח את ח"כ שרן השכל. בדיון בבית הדין של הליכוד החליטו השופטים קליינר, מזר ונוף כי עתירת הליכוד להדחתה מן התנועה הייתה מוקדמת מדי, שכן טרם התקיימה ההצבעה על חוק המרכולים, לו השכל מתנגדת.

בית הדין הציע להשכל לשקול מחדש את עמדתה בנושא חוק המרכולים ולתמוך בתנועת הליכוד תוך מניעת הפלת הממשלה. הדיון בבית הדין החל לבקשת ח"כ דוד אמסלם, שהפעיל את עורך הדין של הליכוד עו"ד אבי הלוי להביא להדחתה בשל התנגדותה לתמיכה במליאה בחוק המרכולים.

השכל טענה בפני בית הדין שאין בחוקת הליכוד סמכות להדיח אותה , במיוחד לא על נושא שהוא חלק מן האג׳נדה של הליכוד - שמירת הסטטוס קוו . היא הגיעה לבית הדין מוקפת בקבוצה של נשים מן הליכוד שתמכו בה וגם מספר פעילי הליכודניקים החדשים. דורון נחמיה, חברת קבוצת "נתיב בליכוד" תיעד בעמוד הפייסבוק שלו את כל הדיון . טענותיה של השכל התמקדו בכך שבמספר פעמים מרובות , חברי הכנסת של הליכוד פעלו והתבטאו נגד עמדות שונות של הליכוד - ולא הובאו להליך הדחה.

לדברי השכל, המהלך נגדה הוא "חרפה ובזיון למפלגה שנוהגת ומתנהגת כמאפיה ודיקטטורית".

קליינר ציין בפני עורך הדין של הליכוד - שקביעה להתערב בשיקול הדעת של חבר כנסת בודד עשויה להיות "מדרון מסוכן".

עו"ד הלוי אמר לבית הדין שבשיטת הממשל בישראל יש "פסיפס של מפלגות והתוצאה היא צורך לקיים פשרה מתמדת בין השותפים לקואליציה. השיטה מחייבת משמעת סיעתית של חברי הכנסת , שאם לא כן אף ממשלה קואליציונית לא תשרוד, השלטון לא יהיה יציב ולא אפקטיבי, וזה מצב רע למדינה ולאזרחים".

הלוי ציין כי מדובר במקרה חריג, וכי "הצלחת הקואליציה בהצבעה הנוכחית תלויה ברוב דחוק ונפיץ". לדבריו, השכל מאיימת על הפלת הממשלה. "אין זה מתקבל על הדעת שחבר כנסת של הליכוד יפר את מחויבותו למפלגה שהוא מייצ , למפלגה ששלחה אותו ויגרום להפלת הממשלה בראשות הליכוד או יגרום לתהליך שזאת תהיה תוצאתו".

בליכוד שוקלים לערער על החלטת בית הדין.