"אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר"

תחקיר חברת החדשות בנוגע ליחסים בין בנו של רה"מ, יאיר נתניהו וניר מימון, בנו של טייקון הגז והנדל"ן ■ "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, ואתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל?" ■ תגובת יאיר נתניהו: "אמרתי דברי הבל"

חברת החדשות (ערוצים 12 ו-13) פרסמה היום (ב') במהדורת הערב תחקיר הנוגע ליחסים בין יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וניר מימון, בנו של קובי מימון אשר לפי פרסומים שונים מחזיק בשליטה ב-אקויטל  ובנכסים רבים נוספים באמצעות שרשור וחברות החזקות נוספות, בהם נתח משמעותי ממאגר הגז "תמר" - אף על פי שהחברות, ומימון עצמו, טוענים שמחזיק השליטה האמיתי בהן הוא איש העסקים חיים צוף.

לפי ההקלטות, יאיר נתניהו אמר לבנו של מימון בדרכם חזרה ממועדון חשפנות "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, ואתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל?". השיחה בין השניים, שהוקלטה, התרחשה ב-2015 - בשיא הדיון הציבורי סביב מתווה הגז, אשר ראש הממשלה נתניהו היה פעיל ביותר בהעברתו בממשלה, בכנסת ובבג"ץ. בהמשך לאמירה זו, הדגיש יאיר נתניהו כמה שאביו "נלחם" להעברת המתווה בכנסת, וכל זאת בהקשר לתועלת שנבעה מכך לעסקיה של משפחת מימון.

קובי מימון / צילום: שלומי יוסף
 קובי מימון / צילום: שלומי יוסף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
 ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

לאורך ההקלטות, תועדו נתניהו, מימון ורומן אברמוב - שהפך בשלב מאוחר יותר לנציגו בארץ של המיליארדר ג'יימס פאקר, הנחקר בפרשת המתנות (תיק 1000) - בשלל אמירות פוגעניות כלפי נשים ובהן אזכורים לשימוש בשירותי זנות, וכן כלפי איש אבטחה שהיה נוכח ברכב. כשדיברו השלושה על רגישותה של השיחה ביניהם, פנו לאיש האבטחה ואמרו לו כי אם יתפטר מתפקידו, הוא יירצח - ככל הנראה בהתייחסות הומוריסטית לפחד שמא תוכן השיחה ידלוף. לפי כתב חברת החדשות גיא פלג, שהביא את התחקיר לשידור, חלקים נוספים נחתכו מהתחקיר ששודר מפאת צנעת הפרט וכדי להגביל את הפגיעה ביאיר נתניהו. 

רומן אברמוב / צילום: מתוך אתר חברת החדשות
 רומן אברמוב / צילום: מתוך אתר חברת החדשות

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לתחקיר חברת החדשות: "ההחלטה לאבטח את בניו של ראש הממשלה מתקבלת על ידי ועדת שרים בהמלצת ועדה מייעצת, והיא נובעת מהערכת האיומים ומן העובדה שיאיר ואבנר מזוהים בכל העולם משחר ילדותם. לראש הממשלה ולמשפחתו אין שום חלק בסידורי הביטחון הללו. הם גם אינם שותפים בסידורי ההסעה של בניו של ראש הממשלה, שגם הם נקבעים על ידי גורמי הביטחון".

תגובת יאיר נתניהו: 

"צפיתי הערב בכתבה צהובה ומבישה שהציגה הקלטות סתר לא חוקיות משיחה שהתקיימה לפני שנתיים וחצי. בשיחה לילית, תחת השפעת אלכוהול, אמרתי דברי הבל על נשים ודברי הבל אחרים שמוטב שלא היו נאמרים. הדברים אינם מייצגים את מי שאני, את הערכים עליהם חונכתי ואת מה שאני מאמין בו. אני מצר על הדברים ומתנצל אם מישהו נפגע מהם. כמו כן, הדברים שאמרתי למימון היו בגדר בדיחה לא מוצלחת והסתלבטות עליו, וכל בר דעת מבין זאת. מעולם לא התעניינתי בנושא מתווה הגז ולא היה לי שום מושג לגבי פרטיו".