אלטיס של דרהי מפצלת פעילותה; המניה קפצה בהולנד

אחרי הנפילות החדות, ההחזקות באלטיס USA יחולקו כדיבידנד בעין לבעלי מניות אלטיס NV, אשר שמה ישונה ל"אלטיס אירופה" ■ בהולנד המניה קפצה ב-10.5%

פטריק דרהי / צילום: איל יצהר
פטריק דרהי / צילום: איל יצהר

לאחר ירידה של 46% במניה בשנה האחרונה ונפילה של 71% מהשיא של 2015 - קבוצת התקשורת אלטיס של המיליארדר פטריק דרהי נוקטת צעד דרסטי, ומודיעה על פיצול פעילותה בארה"ב לחברה נפרדת.

הפעילות בארה"ב, אלטיס , הונפקה ביוני האחרון בוול סטריט לפי שווי של 22 מיליארד דולר והיא נסחרת כיום בשווי של 15.5 דולר. החברה האם אלטיס NV מחזיקה בה בכ-67%. לפי התוכנית החדשה, יחולקו ההחזקות באלטיס USA כדיבידנד בעין לבעלי המניות של אלטיס NV, ששמה ישונה לאלטיס אירופה. כך, הפיצול לא ישפיע על מבנה השליטה בחברה, והמייסד דרהי ימשיך לשלוט בשתי החברות. לאחר הפיצול ימשיך דרהי לכהן כנשיא הדירקטוריון של אלטיס אירופה, וכיו"ר הדירקטוריון של אלטיס USA.

אתמול דיווחה אלטיס NV, כי הדירקטוריון שלה אישר תוכנית לפיצול, שתאפשר לדבריה לכל עסק להתמקד בהזדמנויות הנפרדות, וליצור ערך בשווקים שלהם, וכן תייצר שקיפות רבה יותר לטובת בעלי המניות. הפיצול יסתיים עד סוף הרבעון הראשון של השנה, בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים ולקבלת הסכמת בעלי המניות של אלטיס NV.

בתגובה לדיווח זינקה מניית אלטיס בבורסה של הולנד ב-8% בשעות הצהריים היום, לשווי נוכחי של 11.9 מיליארד אירו.

"הפיצול יאפשר לכל אחת מהחברות להתמקד בשוק שלה, לבצע את האסטרטגיה שלה ולייצר ערך לבעלי המניות, תוך מימוש מלוא הפוטנציאל", מסר דרהי, שבבעלותו כ-61% ממניות אלטיס, בשווי של כ-7 מיליארד אירו - אובדן "על הנייר" של כ-20 מיליארד אירו מהונו לעומת שוויו בשיא.

כחלק מהמהלך, יחולק לבעלי המניות של אלטיס USA דיבידנד במזומן בהיקף של 1.5 מיליארד דולר מיד עם השלמת הפיצול, והמימון לחלוקה יגיע מקו אשראי קיים של החברה. נוסף על כך תבצע אלטיס USA רכישה עצמית של מניות בהיקף 2 מיליארד דולר, מיד לאחר השלמת הפיצול.

אלטיס NV תקבל כ-900 מיליון אירו במסגרת הדיבידנד של אלטיס USA, ותשתמש ב-625 מיליון אירו מתוכם להחזרת חלק מהחוב שיש לה. כזכור, אחת הסיבות המרכזיות לצניחה במניית אלטיס הייתה החשש מהמינוף הגבוה של החברה - לאלטיס היה בסוף הרבעון השלישי חוב של כ-50 מיליארד אירו נטו, ובשוק חוששים מיכולתה לעמוד בהתחייבויות הענק שלקחה על עצמה. בניסיון להרגיע את השוק, ביצעה החברה מספר שינויים בהנהלתה, ודרהי עצמו חזר לנהל את החברה ומספר בכירים הוזזו מתפקידיהם.

אלטיס דיווחה עוד, כי במטרה להגביר את השקיפות, תארגן אלטיס אירופה מחדש את המבנה שלה, כך שיכלול את אלטיס צרפת, אלטיס International ואלטיס Pay TV. אלטיס, שהוקמה על-ידי דרהי בשנת 2001, התרחבה בשנים האחרונות במהירות באמצעות רכישות שמומנו בעזרת חוב. כיום היא פועלת בעשרה שווקים ברחבי העולם, ביניהם ארה"ב, צרפת, פורטוגל, וישראל, באמצעות החברה הבת הוט.

מניית אלטיס
 מניית אלטיס