סיידוף צפוי להגיש לביהמ"ש הצעה לרכישת יורוקום תקשורת

על רקע הקושי להגיע להסכמות עם הבנקים הנושים, תוגש ההצעה ישירות אל בית המשפט ■ ההצעה ככל הנראה משופרת לעומת המתווה הראשוני

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

לא מחכים להסכמות עם הבנקים: נתי סיידוף יגיש בימים הקרובים לבית המשפט ולבנקים מתווה מלא לרכישת יורוקום תקשורת. ההצעה ככל הנראה משופרת יותר מהמתווה הראשוני, שכלל הזרמה מיידית של 370 מיליון שקל, פריסת חוב של כ-400 מיליון שקל ופירעון של יתרת החוב (כ-400 מיליון שקל) במקרה שיהיה אפסייד עתידי ביורוקום תקשורת.

בית המשפט נתן לסיידוף ולבנקים הנושים להגיע להסכמות עד סוף ינואר בטרם יקיים דיון נוסף, אך על רקע הקושי להגיע להסכמות שיהיו מקובלות על כל שלושת הבנקים, החליט סיידוף להגיש את המתווה לבית המשפט. מטעמו של סיידוף לא נמסרה תגובה לידיעה.

ליורוקום תקשורת, שנמצאת כיום בשליטת שאול אלוביץ', יש חוב של כ-1.5 מיליארד שקל (כולל לחברות בנות) ל-3 בנקים מרכזיים: דיסקונט, הפועלים והבינלאומי. כל אחד מהבנקים העניק הלוואה במועד ובתנאים אחרים, כך למשל לדיסקונט, הנושה הגדול, יש ביטחונות טובים יותר. המצב השונה בו נמצא כל בנק מקשה על הגעה להסכמות. כמו כן, חלק מהבנקים דורשים כי סיידוף יגדיל באופן משמעותי את רכיב המזומן בעסקה, אחרת לדבריהם העסקה אינה משתלמת.

ישנם גורמים נוספים הלוטשים עיניים ליורוקום המחזיקה בשליטה בבזק, אולם ככל הידוע סיידוף הראה את הרצינות הגדולה ביותר לבצע את העסקה. יחד עם זאת, סיידוף לא מתכוון להיגרר להליך התמחרות, ממנו כבר נכווה כאשר ניסה להתמודד על רכישת אפריקה ישראל. 

עוד נזכיר כי בתחילת השבוע התווסף שחקן נוסף שקיבל סמכות להיות מעורב במגעים ולאשר את העסקה. מדובר בבנק מזרחי-טפחות, המוביל קונסורציום לווים בחברה האחות יורוקום נדל"ן. אמנם מצב חברת הנדל"ן טוב, אך הביטחונות שבידי הנושים כוללים את מניות חלל הנמצאים ביורוקום תקשורת.