מלאנוקס תפטר 100 עובדים בארה"ב; סוגרת קו מוצרים

פיטורי העובדים וסגירת קו המוצרים יביאו להפחתה של עד 28 מיליון דולר בהוצאות התפעוליות השוטפות ■ העלות החד-פעמית של הפיטורים וסגירת קו המוצרים נאמדת ב-21-24 מיליון דולר

אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי
אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי

מלאנוקס  הודיעה הערב (ג') על הפסקה מיידית של פיתוח מוצרי הסיליקון פוטוניקס 1550nm. החברה צופה כי לא תהיה השפעה על קו מוצרי ה- (VOA (Attenuators Optical Variable וכי תמשיך למכור ולתמוך בלקוחות ה- VOA שלה. כמו כן, להחלטה זו צפויה להיות השפעה מינורית בלבד על קו מוצרי הכבלים והטרנסיברים מסדרת LinkX .בנוסף, החברה מתכננת לעמוד ביעדי הפיתוח ובלוח הזמנים לאספקת כבלים וטרנסיברים במהירויות של 200 גיגהביט, 400 גיגהביט ומעבר לכך, תוך שימוש בטכנולוגיות אחרות וכן בפיתוחי IC של מלאנוקס עצמה.

בתוך כך החברה תפטר כ-100 עובדים מתוך 2,900 עובדים שהיא מעסיקה ברחבי העולם.

פיטורי העובדים כמו גם סגירת קו המוצרים לא ישפיעו, להערכת החברה, על ההכנסות ב-2018 אולם יביאו להפחתה של הוצאות תפעוליות בהיקף כספי של 26-28 מיליון דולר. עלות הפיטורים וסגירת קו המוצרים תביא להוצאה חד-פעמית של 21-24 מיליון דולר כשכ-5 מיליון דולר מהוצאות אלה מיועדות לתשלום פיצויים לעובדים שיפוטרו. 

עוד הודיעה החברה כי בכוונתה לשמור על הקניין הרוחני של הסיליקון פוטוניקס. "מועצת המנהלים של מלאנוקס וצוות הניהול בוחנים באופן שוטף את סדר העדיפויות האסטרטגי וההשקעות שלנו כדי להבטיח שהם עומדים ביעדי החברה. את סקירת היכולות העיסקיות של מוצרי הסיליקון פוטוניקס התחלנו כבר בחודש מאי 2017. כיוון שפעילות זו לא הסתמנה כריווחית כפי שקיווינו, החלטנו להפסיק את פעילות הפיתוח של הסיליקון פוטוניקס 1550nm ",אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס.