הבורסה בת"א נסגרה בירידות; קבוצת אלוביץ' ריכזה עניין שלילי

 מניות הארביטראז' הכבדות נסגרו במגמה מעורבת ■ כיל, חברה לישראל וקנון בלטו במסחר היום

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב נסגר (ד') בירידות שערים. בוול סטריט המשיכו אמש המדדים לשבור שיאים, אך גם מעבר לים נפתח היום המסחר בירידות שערים.

 

ראלי תחילת השנה בניו-יורק משפיע באופן חיובי על המסחר בשווקים הפיננסים הבינלאומיים, ונראה כי בישראל הראלי הזה מגיע בצורה מתונה יותר. בימים האחרונים המגמה בתל-אביב היא סלקטיבית, בשונה מניו-יורק, שם המגמה היא חיובית כמעט ללא סלקטיביות. אמש חצו תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים את רמת 2.5%, והתשואות שעלו מתחילת השנה ב-17 נקודות עושות את דרכן לנקודת האיזון, אז יהפכו לאלטרנטיבה ראויה יותר לשוק המניות.

גולדמן זאקס פרסם אמש סקירה, לפיה לאור הראלי של תחילת השנה מגדיל את הסיכוי לתיקון בשווקים כבר בתקופה הקרובה.

בתל-אביב המשיכה לרכז עניין מניות מליסרון  על רקע כוונתה של ליאורה עופר לממש את החזקותיה בחברה ולהתמקד בעסקי הבנקאות הרווחיים וככל הנראה המסוכנים פחות מעסקי הקניונים.

מניות קבוצת אלוביץ' ובראשן בזק , בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב  ריכזו עניין על רקע הנכונות של משקיעים לרכוש את הקבוצה מידי איש העסקים שאול אלוביץ'. יש לציין כי היפרדות הקבוצה מאלוביץ' שמצוי תחת חקירת רשות ניירות ערך אמורה לעשות טוב לקבוצה.

השבוע פורסם כי אלקטרה צריכה  מרחיבה את הפרישה בנקודות המכירה של גולן טלקום במטרה להעמיק את החדירה של החברה בשוק הסלולר. גולן טלקום סובלת בשנה האחרונה מעזיבת לקוחות על רקע התחרות הגדולה בענף מה שמחייב את החברה לבצע מספר שינויים ובאלקטרה צריכה סימנו את נקודות המכירה כיעד שעל החברה לכבוש.

קנון  המשיכה במסע העליות לאחר שהחברה מימשה את החזקותיה בקורוס הסינית ופרעה לחברה הלוואה לישראל.

ג'רי קוטישטנו, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון למסחר, אמר היום כי "שנת 2018 התחילה בדיוק היכן שהסתיימה 2017, עם עליות חדות בשוקי המניות בעולם. בארץ, מדד המעוף פרץ את רמת 1,500 הנקודות, שמתחתיה התבסס במשך שנתיים שלמות, אך ממשיך לפגר אחרי העולם. בהסתכלות אל תוך 2018, השילוב של צמיחה גוברת בכל העולם, רפורמת המס של טראמפ בארה"ב, העליה ברווחי החברות והריביות הנמוכות מדי - כל אלה יחדיו ימשיכו לתדלק את שוקי המניות.

"לאחר כל העליות בשוק האמריקאי, לקראת ולאחר רפורמת המס של טראמפ, אני מעז להגיד, שהיא עדיין אינה מגולמת במלואה בשוק. החברות הגדולות וגם העסקים הקטנים והבינוניים בארה"ב מתחילים להפנים את רפורמת המס, ואני בכלל לא אתפלא אם הצמיחה השנה בארה"ב תהיה 4% או אפילו 4.5%. הסיכון העיקרי לשווקים ממשיך להיות תלוי במהירות היציאה של הבנקים המרכזיים מהמדיניות המוניטרית המרחיבה שלהם. חייבים לעקוב השנה באופן הדוק אחר נתוני האינפלציה בעולם ונתוני העליה בשכר בארה"ב, כדי לנסות ולזהות מראש אם יהיה לחץ על הנגידים להעלות ריבית מהר יותר.

"ההעדפה שלנו נשארת להשקעה במניות בחו"ל מגודרת מט"ח, עם עדיפות לארה"ב ויפן. בארץ סוגיית העלאת הריבית אינה רלוונטית בשנת 2018, עקב השקל החזק והאינפלציה האפסית. הדבר ממשיך לתמוך בשוק האג"ח הממשלתי והקונצרני".