נעילה שלילית בוול סטריט; באפט נגד המטבעות הדיגיטליים

ענקית ההחזקות של וורן באפט, ברקשייר הת'אווי, ממנה דירקטורים חדשים ■ מאקרו: השינוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב ■ בשישי: דוחות ג'יי.פי מורגן, וולס פארגו ובלאקרוק

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') במגמה שלילית, לאחר שאמש ננעלו המדדים בעליות שערים. בבורסות אירופה נרשמה מגמה שלילית, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה.

 

מוקדם יותר פורסם השינוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, שהראה ירידה של 4.9 מיליון חביות, לעומת ירידה של 7.4 מיליון חביות נפט גולמי שנרשמה בשבוע שעבר.

אנליסטים מעריכים כי הירידות באות על רקע הריחוק ההולך וגדל בין ארה"ב לסין ועל רקע ההערכות כי סין עשויה להאט את מדיניות רכישת החובות האמריקאי שלה בשל אלטרנטיבות טובות יותר. 

גזרת הדוחות הייתה דלילה היום, אך ביום שישי יפורסמו שורת דוחות מרכזיים, בהם דוחות JP מורגן , וולס פארגו , בלאקרוק , ו-אינפוסיס .

ברקשייר הת'אווי , ענקית ההחזקות של וורן באפט, הרחיבה את הדירקטוריון ב-2 חברים, מה שיביא את מספרם הכולל של הדירקטורים ל-14. החברה מינתה את גרגורי אבל כסגן יו"ר החברה לתפעול העסקים הלא-ביטוחיים, ואת אג'יט ג'אין כסגן יו"ר לתפעול עסקי הביטוח.

מלאנוקס הודיעה כי תפטר כ-100 עובדים מתוך 2,900 עובדים שהיא מעסיקה ברחבי העולם. פיטורי העובדים כמו גם סגירת קו המוצרים לא ישפיעו, להערכת החברה, על ההכנסות ב-2018 אולם יביאו להפחתה של הוצאות תפעוליות בהיקף כספי של 26-28 מיליון דולר. עלות הפיטורים וסגירת קו המוצרים תביא להוצאה חד-פעמית של 21-24 מיליון דולר כשכ-5 מיליון דולר מהוצאות אלה מיועדות לתשלום פיצויים לעובדים שיפוטרו. (לסיפור המלא)

חברת אבוג'ן  הודיעה היום על תוצאות טובות בשנה השנייה של הניסויים בביו-סטימולנטים (חיידקים שנועדו לשפר את היבול) בתירס. (לסיפור המלא)

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון , הוא עכשיו האיש העשיר בהיסטוריה. שוויו הגיע ל-105.1 מיליארד דולר ביום שני לפי בלומברג ול-104.4 מיליארד דולר לפי "פורבס". בכך שבר בזוס את השיא הקודם של מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס. (לסיפור המלא)

"האורקל מאומהאה", וורן באפט, אמר היום כי הוא משוכנע שהמטבעות הדיגיטליים (קריפטו) "יסיימו במקום רע" וכי אם הייתה לו אפשרות לרכוש אופציית Put ל-5 שנים על כל אחד מהמטבעות הדיגיטליים, הוא היה עושה זאת.