מכבי חיפה ודובר המועדון תובעים מצייץ טוויטר ב-310 אלף שקל

בתביעת לשון הרע נטען כי בעל החשבון MhfcBall פעל "כאחוז דיבוק" ■ באחד הפוסטים כתב: "לא הייתי נותן לדובר ליח"צן דוכן שווארמה בגדרה"

אישה מצייצת (אילוסטרציה) / צילום: שאטרסטוק
אישה מצייצת (אילוסטרציה) / צילום: שאטרסטוק

מועדון הכדורגל מכבי חיפה ודובר הקבוצה דודו בזק הגישו לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע בסך 310 אלף שקל נגד אוהד הקבוצה זוהר פרילינג, המפעיל חשבון טוויטר בשם MhfcBall, בנוסף לדרישה לתיקון והכחשה של הפרסומים.

לפי כתב התביעה שהגיש עו"ד דן חי ממשרד דן חי ושות', מדובר בהתבטאויות בטוויטר נגד הקבוצה והדובר, הכוללות "תכנים פוגעניים, פרסומים שגויים, שבמסגרתם הועלו טענות קשות נגד בזק בגין תפקודו המקצועי כדובר מועדון הכדורגל מכבי חיפה, וכנגד אמינותו ויושרתו".

דן חי / צילום: ערן לוי
 דן חי / צילום: ערן לוי

בין היתר נכתב בתביעה כי "ניסיונותיהם של התובעים להבליג על פרסומיו הקודמים של הנתבע על מנת שלא להיכנס להליכים משפטיים לא הועילו, והנתבע, כאחוז דיבוק, ממשיך בפרסומיו הפוגעניים מחוסרי השחר כנגד התובעים".

בכתב התביעה מצוטטים קטעים רלוונטיים מהטוויטר, בין היתר פוסט מ-10 באפריל 2017, שבו נכתב: "אסיפה שמודלפת באותו נוסח לכל הכתבים - עוד עבודה מופלאה של הדובר דודו גמגמני שחר איש ניהול בינוני שמעסיק אנשי ביצוע חלשים".

ובהמשך, מנובמבר: "כל הכבוד לדודו בזק שהדליף את סיפור הטלפונים לכתב החביב עליו. מעניין עוד כמה קרדיט יקבל הנזק, שכל דקה שלו בתפקיד זה עוד הרס למערך ההסברה", ומדצמבר: "עם דובר רציני 50% מהסיפורים לא מתפרסמים. יש לנו דובר שלא הייתי נותן לו ליח"צן שווארמה בגדרה".

בין היתר נכתב בתביעה כי "לאחר פרסום הפוסט השלישי והרביעי לא נותרה בידי התובעים ברירה אלא לפנות לבית המשפט, על מנת לעמוד על זכויותיהם. זאת בהינתן כי הנתבע התגלה כאדם דורסני שמטרתו היחידה היא צבירת אהדה ועוקבים ברשתות החברתיות, גם מקום שבו הוא פוגע, שלא בצדק, בשמם ופרנסתם של אנשים אחרים".

מכבי חיפה טוענת כי "הפרסומים עלולים לפגוע בצורה אנושה במשרתו ובמעמדו של התובע, כאמור לעיל, ואף בפרנסתו בעתיד, ככל שגורמים נוספים ייחשפו אליהם. הפרסומים אף עלולים לפגוע בחברה, בעסקיה ובמעמד, בשל הדרך שבה היא מוצגת בפרסומים".

עו"ד חי אמר: "התביעה מנסה לעצור תופעה חמורה, שצוברת תאוצה בתחום הספורט, שבמסגרתה אוהדים מנצלים את רשת הטוויטר בציוצים פוגעניים נגד ראשי קבוצות כדורגל, וגורמים בכך להסתה של אוהדי הקבוצה, פעמים רבות כשאין לכך כל כיסוי עובדתי".

דובר מכבי חיפה, דודו בזק, מסר: "לתפיסתי, הדלפה נגד המועדון הינה כבגידה במקום העבודה ובקבוצתי האהובה. אישום שכזה אם איני תובע בבית משפט -משמע אני מסכים לו".