"השוק לא בועתי. במצב של הכלכלה, יש מקום לעליות"

כך אמר היום ברק סורני, מנכ"ל פסגות, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ■ יו"ר רשות ני"ע הבלגית בשיחה עם שמואל האוזר: "80% מהמשקיעים באופציות הבינאריות איבדו את כל כספם, זה לא מה שאנו מצפים מהתעשייה הפיננסית"

ברק סורני / צילום: תמר מצפי
ברק סורני / צילום: תמר מצפי

"הרבה אנשים לא מסוגלים להבין את כל עניין הביטקוין. רשימת הרשויות שפרסמו אזהרה לגביו מאוד מרשימה", כך אמר ז'אן-פול סורבה, יו"ר רשות ני"ע של בלגיה, בשיחה עם יו"ר רשות ני"ע, שמואל האוזר, בפאנל בנושא שוק ההון ובורסה, בוועידת ישראל לעסקים.

בנושא אופציות בינאריות, אמר סורבה כי בבלגיה, 80% מהמשקיעים איבדו את כל כספם, ו"זה לא מה שאנו מצפים מהתעשייה הפיננסית". גם מחוץ לבלגיה, באירופה בכלל, משקיעים באופציות בינאריות מאבדים כסף רב. סורבה אמר כי הוא תומך במדיניות היד הקשה של רשות ני"ע הישראלית בנושא זה, וגם בבלגיה, לדבריו, "אנו מאוד קשוחים בעניין הזה". לגבי הנפקות של מטבעות וירטואליים, אמר סורבה "זה מאוד מתעתע ולא ברור, מה מעמדם של המטבעות, האם הם נייר ערך או לא".

"הביטקוין הוא קומודיטי שאין מאחוריו שום דבר, ואינו מתאים למשקיעים מוסדיים". כך אמר מנכל פסגות, ברק סורני, בשיחה עם כתב הביטוח ושוק הון של גלובס, רון שטיין, בוועידת ישראל לעסקים. בהתייחס לאקטיביזם מוסדי, אמר סורני, כי "מעורבות מוסדית זה דבר שהיה פה ויהיה פה הרבה מאוד בעתיד".

בהתייחסו לאקטיביזם של פסגות בחברות בהן היא משקיעה, אמר: "פעלנו והצלחנו למנות מטעמנו דירקטור בבזק. אנו שולחים מכתבים לארונאוטיקס. אנו לא פועלים נגד שום חברה. המטרה היא לעבוד בצורה טובה, עם ממשל תאגידי טוב".

בהתייחסו למצב הבורסות, אמר סורני, כי הם מעריכים כי רווחי החברות בארה"ב יעלו ב-10%. "השוק הוא לא בועתי. יש חששות מדברים שלא קרו. במצב של הכלכלה ומצב השווקים, יש עדיין מקום לעליות, הבורסות לא התנתקו מהשוויים הממוצעים שלהן".

עוד אמר, כי ב-2020 ייראו קרנות שמשקיעות ביותר מ-40% במניות, וכן "נראה יותר פרייבט אקוויטי ונדלן כי שם יש עודף תשואה. בסוף קרנות הפנסיה הגדולות בארה"ב משקיעות 60% במניות, כי שם התשואה הגבוהה".