הוויכוח על הגדלת תקציב הביטחון יוכרע ע"י ראש המל"ל

ההחלטה של ליברמן וכחלון על הקמת הצוות החדש צפויה ליישב את מחלוקת שפרצה בעקבות הדרישה של ליברמן להוסיף עוד 4.8 מיליארד שקל לתקציב הביטחון

משה כחלון, אביגדור ליברמן  / צילום: לעמ, רויטרס
משה כחלון, אביגדור ליברמן / צילום: לעמ, רויטרס

שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר האוצר, משה כחלון סיכמו על הקמת צוות מיוחד שיבחן את הדרישה להגדלת תקציב הביטחון ב 4.8 מיליארד שקל. בראש הצוות יעמוד ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) שבמשרד ראש הממשלה, מאיר בן שבת. המלצות הצוות יובאו לאישור הקבינט המדיני- ביטחוני.

ההחלטה של ליברמן וכחלון על הקמת הצוות החדש צפויה ליישב את המחלוקת שפרצה בין השניים במהלך החודשים האחרונים, בעקבות הדרישה של ליברמן להוסיף עוד 4.8 מיליארד שקל לתקציב הביטחון. ליברמן הסביר את הדרישה התקציבית החדשה בשינויים שחלו במהלך השנתיים האחרונות במזרח התיכון, התבססות איראן בסוריה, הגברת יצור הנשק באיראן וזאת תוך התמקדות ברקטות ובטילים מדויקים שעשויים לאיים על ישראל.

שר האוצר כחלון התנגד לדרישה ובמשרדו נטען כי ליברמן מנסה לפרוץ את ההסכם שנחתם לפני כשנתיים בין כחלון לבין שר האוצר לשעבר, משה (בוגי) יעלון שקובע את גובה תקציב הביטחון ל 5 השנים הקרובות. על פי הסכם זה צה"ל גיבש את תר"ש גדעון- תכנית רב שנתית המסדירה את מהלכיו בשנים הקרובות.

בהודעה שפרסמו כחלון וליברמן הבוקר (ה') נאמר כי "שני השרים רואים חשיבות עליונה בהמשך יישום תר"ש גדעון על פי התכנון- תוך עמידה בכל ההחלטות והסיכומים בין המשרדים".

השרים סיכמו עוד כי במהלך השנה יעמיד משרד האוצר תקציב בגובה של 150 מיליון שקל שיופנה לחיזוק ולמיגון של מבנים ביישובים ובערים בצפון הארץ. עוד סוכם על קידום יישום אחד הסעיפים בהסכם הקואליציוני שעליו חתומה ישראל ביתנו, מפלגתו של ליברמן ולפיו קצבת הזקנה תוגדל עוד השנה בזכות הקצאה של כ-600 מיליון שקל מהאוצר.

מלשכתו של ליברמן נמסר כי ההסכם יוחל רטרואקטיבית החל מינואר השנה, וזאת עם אישור תקציב המדינה ל 2019.