עזריאלי תקים מלון ראשון במודיעין: רכשה קרקע ב-100 מ' ש'

הקרקע, שנרכשה במכרז של רמ"י, כוללת זכויות למלון בן 50 חדרים ו-80 דירות מגורים ■ לעזריאלי יש קניון פעיל סמוך לקרקע שנרכשה ואף פרויקט דיור מוגן שהקימה בעיר ■ שר התיירות לוין: "מודיעין תהפוך למוקד תיירותי"

דנה עזריאלי.  "אני לומדת מכולם"  / צילום: איל יצהר
דנה עזריאלי. "אני לומדת מכולם" / צילום: איל יצהר

רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות שיווקו בהצלחה מגרש המיועד להקמת בית מלון בעיר מודיעין. במכרז זכתה קבוצת עזריאלי, שתשלם 101 מיליון שקל, עבור מגרש בן 5.3 דונם המיועד להקמת מלון בן 50 חדרים ו-80 דירות מגורים, וכן שטחי תעסוקה ומסחר במרכז העסקים הראשי (המע"ר) במודיעין.

המע"ר ממוקם בלב העיר, סמוך לתחנת הרכבת "מודיעין מרכז", קניון עזריאלי ופארק ענבה, ויש בו שימושים רבים כמו מבני ציבור, גני ילדים, מוסדות תרבות, משרדים ועוד. סכום הזכייה עומד על פי חמש ממחיר המינימום שנקבע במכרז ועמד על 20 מיליון שקל. ההערכות בשוק היו כי עזריאלי צפויה לזכות במכרז, בשל העובדה כי הקרקע שנרכשה ממוקמת בצמידות לקניון שבבעלות הקבוצה, אך גם בשל רצונה לחזק את פעילותה הקיימת במודיעין, הכוללת את קניון עזריאלי במע"ר ואף את הפרויקט הראשון של הקבוצה בתחום הדיור מוגן, שהקימה הקבוצה במודיעין, לאחר שבשנת 2014 רכשה קרקע לדיור מוגן ב-51 מיליון שקל.

היתרון במיקום המלון, שיכול לכלול על פי הגובה המותר במע"ר עד 12 קומות, הוא סמיכותו לתחנת הרכבת, וקירבתו היחסית לירושלים ולשדה התעופה. על פי הוראות המכרז, החברה הזוכה, כלומר עזריאלי, תהייה זכאית לקבל ממשרד התיירות מענק של עד 33% מעלות ההקמה של המלון. תמריץ שניתן על ידי המדינה במטרה לעודד יזמים להקים בתי מלון חדשים בישראל ולהגביר את התחרות בענף. בנוסף מזכירים ברמ"י כי שילוב דירות המגורים לצד היעוד המלונאי מהווה אף היא תמריץ כלכלי ומגבירה את ההיתכנות הכלכלית בפרויקטים מלונאיים.

שר התיירות יריב לוין: "בניית המלון תאפשר לנצל את המיקום של מודיעין והקרבה של העיר למרכז, לירושלים וגם לנתב"ג, ותתרום להפיכתה של העיר למוקד תיירותי. המהלך הזה הוא תוצאה ישירה של ההחלטה שקיבלנו, לפיה גם מודיעין תהיה חלק ממפת העדיפויות, באופן שמי שמקים בה מלון יכול לקבל מענק של כ-30% לבניה, דבר שללא ספק היווה תמריץ לבניית המלון. אני משוכנע שהמהלך יתרום לכלכלת העיר ולרווחת תושביה".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: "רשות מקרקעי ישראל רואה ערך עליון בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם הרשויות המקומיות. הקמת המלון במודיעין, מעידה על הרצון של רמ"י לסייע לשלטון המקומי לשווק קרקע לרבבות יחידות דיור ובה בעת להקים מנועי צמיחה כלכליים".

ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות, העיר המתוכננת ביותר בישראל, הממוקמת במרכז הארץ, הפכה, מיום הקמתה לפני שני עשורים, לעיר גדולה ומובילה ונחשבת למבוקשת לתושבים ולבעלי עסקים. טבעי ומתבקש, שבעיר שמתפתחת בקצב מהיר ושקיימים בה ממצאים ארכיאולוגיים ייחודיים עוד מימי החשמונאים, נפעל להשקיע גם בתחום התיירות. תוצאות המכרז ומספר ההצעות שהוגשו מעידות יותר מכל על האטרקטיביות של העיר והפוטנציאל הרב הגלום בה. אני בטוח כי המלון, אשר ייבנה במרכז העסקים החדש שנבנה בימים אלה, יהווה מוקד משיכה תיירותי לתושבי הארץ ולתיירים מחו"ל ".