עליות בנעילה בוול סטריט; הדאו עלה ב-200 נק' לשיא חדש

ההערכות לגבי האטת רכישות החוב האמריקאי ע"י הממשל הסיני עדיין משפיעות על שוק האג"ח ■ מנכ"לית מיילן: "שנת 2018 תהיה שנה נהדרת" ■ IBM מודיעה על שינוי ארגוני ומפטרת כ-10,000 עובדים

חדר המסחר של הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
חדר המסחר של הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בורסות וול סטריט ננעלו היום (ה') במגמה חיובית. זאת על רקע הירידות במדדים המרכזיים במסחר אמש ועל רקע מגמה שלילית באירופה. מחיר חבית נפט מסוג ברנט חצה לראשונה מאז 2014 את השווי הסמלי של 70 דולר, והדאו התרומם ב-200 נקודות בנעילה.

 

בגזרת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים. ראשית התפרסם מדד המחירים ליצרן ומדד הליבה. שני המדדים עמדו על %0.1- לעומת צפי ששני המדדים יעמדו על 0.2% (0.3 פחות מהצפי). כמו כן התפרסו תביעות דמי האבטלה החדשות השבועיות והן עומדות על 261 אלף, כשהצפי היה ל-246 אלף. בהמשך היום עתיד להתפרסם מאזן התקציב הפדרלי כשהצפי הוא למאזן שלילי של 34.5 מיליארד דולר. לקראת סוף המסחר ינאם חבר ועדת השווקים הפתוחים של הפד, וויליאם דאדלי. בנאומו ידבר דאדלי על הצפי הכללי של הועדה לשווקי המניות.

היום פרסמה ענקית התעופה דלתא איירליינס  את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון ב-2017. הרווח למניה עמד על 0.96 סנט כשהאנליסטים צפו שהוא יעמוד על 0.88 דולר לעומת 0.82 בשנה שעברה. לדברי החברה, רפורמת המס של טראמפ עתידה לשפר משמעותית את הדוחות הבאים שלה.

ממשלת דרום קוריאה הודיעה היום כי בכוונתה לאסור מסחר במטבעות הדיגיטליים. בנוסף לכך המשטרה והרשויות במדינה פשטו על בורסות מטבעות דיגיטליים מקומיות בגין השתמטות לכאורה מתשלום מסים. נכון להיום למעלה מ-10% מהמסחר באיתריום לדוגמא, מתבצע כנגד המטבע הדרום קוריאני (WON) ומנתון זה ניתן להבין את המשמעות של חסימת המסחר במטבעות. לאחר ההודעה המטבעות הגדולים (ביטקוין, איתריום וריפל) צללו.

מעניין לציין כי על-פי אתר סוליום (Solume.io) המייצר מדדים לשיח ברשת אודות מטבעות דיגיטליים, ההודעה של ממשלת דרום קוריאה אמנם השפיעה על השיח ברשת, אך מנגד בקרב רוב המשקיעים היא התקבלה בסקפטיות רבה.

ההערכות לגבי האטת רכישות החוב האמריקאי ע"י סין ממשיכה להשפיע על השווקים. כידוע סין היא בעלת החוב הגדולה ביותר של ארה"ב (בערך 1.2 טריליון דולר). בתקשורת האמריקאית פורסמו בימים האחרונים ידיעות כי הסינים עשויים להאט או להפסיק רכישת אג"ח אמריקאי - מה שהשפיע לרעה על האג"ח הממשלתי. 

 הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן נאמה בכנס הבריאות של ג'יי.פי מורגן בסן פרנסיסקו אמש ואמרה כי "שנת 2018 תהיה שנה נהדרת" לחברה ולסקטור (לסיפור המלא).

אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM) מתכננת שינוי ארגוני במהלכו יפוטרו כ-10,000 עובדים. החברה מארגנת שינוי ארגוני רחב היקפים אשר ישפיע על כשליש מעובדיה.

מחר (ו') עתידות בלאקרוק , ג'י.פי מורגן צ'ייס  ווולס פרגו לפרסם את הדוחות הכספיים שלהן. אפל  עלתה ב-0.5%.