נעילה חיובית באירופה על רקע ההתפתחויות בגרמניה

לאחר הטלטלה אתמול, היום נרשמות עליות במטבעות הקריפטו ■ האירו מתחזק מול הדולר על רקע התקדמות המגעים להקמת קואליציה בראשות אנגלה מרקל

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט ודיווחים כי הושגה פריצת דרך בשיחות להקמת קואליציה חדשה בגרמניה. בעקבות הדיווחים על פריצת הדרך מתחזק האירו מול הדולר. 

 

קרוב לארבעה חודשים לאחר הבחירות, עשתה הבוקר גרמניה צעד משמעותי לעבר הקמת ממשלה חדשה, כשמפלגתה של אנגלה מרקל (CDU, ביחד עם מפלגת האחות הבווארית CSU) והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) דיווחו על "פריצת דרך" במגעים ביניהם ועל הסכמה על קווי יסוד משותפים, שימשיכו את הקואליציה הרחבה השולטת כיום בגרמניה .

כלי התקשורת בגרמניה דיווחו הבוקר כי המפלגות סיימו בהצלחה את שלב שיחות הגישוש ביניהן, והחליטו להתקדם לעבר הקמת קואליציה. ההסכמות מפורטות במסמך בן 28 עמודים, וההתקדמות תלויה כעת באישור המסמך, שגובש במהלך השבוע האחרון ובמשא מתן שנמשך כל הלילה האחרון, על ידי המפלגות עצמן ובקונגרס מיוחד של הסוציאל-דמוקרטים שיתקיים בבון ב-21 בינואר.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי בשבוע הקרוב צפויים להתפרסם בעולם נתוני האינפלציה שנרשמה בחודש דצמבר. נתונים אלו עשויים לעניין את המשקיעים מאחר והם צפויים לשקף את מידת השפעת ההאצה בפעילות הכלכלית הגלובלית והעלייה שנרשמה במחירי האנרגיה בחודשים האחרונים על סביבת המחירים, המשפיעה בעקיפין על המדיניות המוניטארית הגלובלית. 

עונת הדוחות לשנת 2017 נפתחה ובארה"ב דיווחו היום וולס פארגו, ג'יי.פי מורגן ובלאקרוק.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת על רקע פרסום נתוני מאקרו בסין. הנפט נסחר ביציבות.

 

בסין דווח היום כי הייבוא למדינה רשם בשנת 2017 עלייה של 15.9% בערכים דולריים ואילו הייצוא התרחב ב-7.9%. 

מחיר חבית נפט מסוג ברנט חצה אתמול לראשונה מאז 2014 את השווי הסמלי של 70 דולר במהלך המסחר והיום הוא נסחר סביב 69.3 דולר לחבית. 

אתמול נרשמה טלטלה בגזרת המטבעות הדיגיטליים, לאחר שממשלת דרום קוריאה הודיעה כי בכוונתה לאסור מסחר במטבעות הדיגיטליים. בנוסף לכך המשטרה והרשויות במדינה פשטו על בורסות מטבעות דיגיטליים מקומיות בגין השתמטות לכאורה מתשלום מסים. נכון להיום למעלה מ-10% מהמסחר באיתריום לדוגמא, מתבצע כנגד המטבע הדרום קוריאני (WON) ומנתון זה ניתן להבין את המשמעות של חסימת המסחר במטבעות. לאחר ההודעה המטבעות הגדולים (ביטקוין, איתריום וריפל) צללו. 

היום נרשמות עליות במטבעות הקריפטו והביטקוין נסחר בעלייה של כ-3% במחיר של 13,900 דולר.

מניית פאסט ריטיילינג מזנקת בטוקיו לאחר שהחברה, הבעלים של רשת האופנה יוניקלו ברחבי העולם, דיווחה על רווחי שיא אתמול.