הסתיים סכסוך העבודה ב-ECI: מספר המפוטרים צומצם ל-60

העובדים יחזרו לעבודה רגילה ביום ראשון הקרוב, וההפגנה שתוכננה היום מול ביתו של בעלי החברה שאול שני בוטלה

הפגנת עובדי ECI / צילום: נתי יפת
הפגנת עובדי ECI / צילום: נתי יפת

סוף למשבר בחברת ECI: לאחר שבועיים וחצי של סכסוך עבודה וכמה ימי שביתה, סיכמו הלילה ההנהלה והעובדים על צמצום מספר המפוטרים ל-60, על זהות המפוטרים ועם הענקת תנאי פרישה מוגדלים, בהתאם לנוסחה המביאה בחשבון את ותק העובדים וגילם.

המו"מ בין הצדדים ובליווי ההסתדרות נמשך אמש שעות ארוכות, ובסיומו הסכימו הצדדים להיכנס לתהליך הידברות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשוני בחודשים הקרובים. העובדים יחזרו לעבודה רגילה ביום ראשון הקרוב, וההפגנה שתוכננה היום מול ביתו של בעלי החברה שאול שני בוטלה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי , מסר הבוקר: "הצלחנו לצמצם את מספר הפורשים למינימום ולקבוע תנאים משופרים לפרישתם. כעת אנחנו ממשיכים במרץ, מהשבוע הבא, ליעד הבא שלנו - הסכם קיבוצי ראשון בחברה. אני רוצה להודות ולשבח את ועד העובדים ב-ECI על המאמץ והמאבק הבלתי מתפשר למען כלל עובדי החברה".

יו"ר הוועד בחברה, אופיר לוי , אמר: "במשך 20 שנה מפטרים אלפי אנשים בחברה בהינף יד, פוגעים בעובדים ישראלים ומעבירים פעילויות להודו וסין. המאבק שלנו הוא על הבית - הבית זה לא רק ECI אלא מדינת ישראל והמלחמה היא על העתיד של ילדינו.

"לאחר מאבק עוצמתי של עובדים עם לב ענק והפגנת סולידריות עצומה הגענו למצב בו כמות המפוטרים ירדה מ-100 ל-60 אנשים שיפוטרו בכבוד. התוצאה קשה אבל צריך להבין שסימנו נקודת אל-חזור בה החברה הבינה, דרך העוצמה של העובדים והוועד, שאי אפשר לפטר בקלות עובדים בלי להיתקל בחומה שתגן עליהם ותילחם על הגינותם וכבודם. נמשיך לחתור להסכם קיבוצי ונגיע ליעדים שלנו בקרוב מאוד, תוך תקווה לימים טובים יותר".

הנהלת ECI מסרה: "אנחנו מרוצים שתוך הבנה הדדית עם הוועד הצלחנו לבצע את הליך הצמצומים אשר יבטיח את חוסנה הכלכלי של החברה ויאפשר לה להתקדם ולהשיג את מטרותיה. הנהלת ECI מצרה על העובדים שייאלצו לעזוב ותסייע להם רבות בהמשך דרכם, אחריותה של ההנהלה היא לעתידה של החברה ולעתידם של כלל עובדיה . אנו מחכים לחזור לעבודה כשגרה כבר ביום ראשון הקרוב".