נעילה חיובית בוול סטריט; מניית פייסבוק צנחה ב-4.5%

בזירת המאקרו פורסם נתון מדד המחירים לצרכן לדצמבר, שרשם עלייה של 0.1% בהתאם לצפוי ■ המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4% - נתון נמוך מעט מהצפי ■ דוחות טובים לוולס פארגו ו-JP מורגן ■ פייסבוק ירדה על רקע המהפך שתבצע בפיד ■ הורדת דירוג לטבע

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל בעליות שערים, בעוד מדד הדאו ג'ונס רושם את רמתו הגבוהה בכל הזמנים. בורסות אירופה ננעלו היום במגמה חיובית על רקע דיווחים כי הושגה פריצת דרך בשיחות להקמת קואליציה חדשה בגרמניה. בעקבות הדיווחים על פריצת הדרך מתחזק האירו מול הדולר. 

 

קרוב לארבעה חודשים לאחר הבחירות, עשתה הבוקר גרמניה צעד משמעותי לעבר הקמת ממשלה חדשה, כשמפלגתה של אנגלה מרקל (CDU, ביחד עם מפלגת האחות הבווארית CSU) והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) דיווחו על "פריצת דרך" במגעים ביניהם ועל הסכמה על קווי יסוד משותפים, שימשיכו את הקואליציה הרחבה השולטת כיום בגרמניה .

כלי התקשורת בגרמניה דיווחו הבוקר כי המפלגות סיימו בהצלחה את שלב שיחות הגישוש ביניהן, והחליטו להתקדם לעבר הקמת קואליציה. ההסכמות מפורטות במסמך בן 28 עמודים, וההתקדמות תלויה כעת באישור המסמך, שגובש במהלך השבוע האחרון ובמשא מתן שנמשך כל הלילה האחרון, על ידי המפלגות עצמן ובקונגרס מיוחד של הסוציאל-דמוקרטים שיתקיים בבון ב-21 בינואר.

פורסם נתון מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, שרשם עלייה של 0.1%. המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4%.

מייסד ומנכ"ל פייסבוק , מרק צוקרברג, הודיע כי הורה למהנדסי החברה לשנות את ה"פיד" ברשת החברתית כך שיכיל יותר פוסטים של בני משפחה וחברים, ופחות פוסטים של מפרסמים וגופים עסקיים וציבוריים. חשש מהשפעת המהלך על תוצאותיה הפיננסיות של פייסבוק הפיל את המניה.

עונת הדוחות שהחלה השבוע נמשכת, והיום פרסמו תוצאות לפני הפתיחה הבנקים וולס פארגו  ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס . שני הבנקים, הנחשבים לגדולים ולמשפיעים בארה"ב יחד עם בנק אוף אמריקה , הכו את התחזיות. בלאקרוק  דיווחה על רווח של 6.24 דולר למניה ברבעון האחרון, 22 סנט מעל צפי האנליסטים. 

מניית טבע  המשיכה לרכז עניין רב לאחר שרשמה אתמול עלייה חדה. בגודלמן זאקס עלה אתמול מחיר היעד למניית טבע מ-20 דולר ל-25 דולר. האנליסטית ג'יימי רובין שהעלתה את ההמלצה למניית טבע לפני כחודש, ממשיכה להמליץ על המניה בהמלצת "קנייה". לאחר המצגת של מנכ"ל החברה שולץ למשקיעים ופגישה איתו, "אנו מרגישים בטוחים יותר שתחת מנהיגותו טבע נמצאת בדרך להתאוששות, ייתכן שאף מוקדם יותר ממה שמשקיעים צופים", היא כותבת. לדבריה, ככל שטבע תעמוד ביעדי הורדת המינוף, המניה תגיב בעליות.

סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס הודיעה היום כי היא מורידה את דירוג האשראי של טבע לרמה של Ba2 באופק דירוג יציב, ובכך מביאה את האג"ח של חברת התרופות הישראלית לרמה של "אג"ח זבל". חברת הפארמה אלרגן הודיעה כי מכרה 1.55 מיליון מניות טבע במחיר ממוצע של 20.03 דולר למניה ביום ד' האחרון. (לסיפור המלא)