סופרת את הטריליונים: דוחות חזקים לבלאקרוק של לארי פינק

ענקית ניהול הנכסים רשמה גידול שנתי של 22% בהיקף הנכסים ל-6.3 טריליון דולר, והכניסה כ-2.3 מיליארד דולר

לארי פינק / צילום: רויטרס
לארי פינק / צילום: רויטרס

חברת ניהול הנכסים הגדולה ביותר בעולם, בלאקרוק , פרסמה היום (ו') את דוחותיה הרבעוניים, שהציגו גידול מרשים בהיקף ההשקעות המנוהלות וכן בנתוניה הפיננסיים של החברה.

סך ההכנסות גדל מ-851 מיליון דולר ברבעון המקביל לכ-2.3 מיליארד דולר, והרווח הנקי - שהאנליסטים צפו שיעמוד על 6.02 דולר למניה - עמד על 6.24 דולר למניה, בשקלול אירועים חד-פעמיים, והרבה בזכות עלויות מס שהופחתו דרמטית בעקבות רפורמת המסים הרפובליקנית שהועברה בקונגרס ונחתמה על ידי הנשיא טראמפ.

מייסד ומנכ"ל בלאקרוק (שהתפתחה מתוך ענקית הפרייבט אקוויטי של סטיבן שוורצמן, בלאקסטון, והפכה לגדולה ממנה, הן במונחי שווי שוק והן במונחי נכסים מנוהלים), לארי פינק, אמר כי התוצאות האדירות של הפירמה קשורות לזינוק מסיבי בעסקי תעודות הסל שמשכו ביקושים גבוהים.

דברי פינק מתקשרים למגמה רחבה בשיח הפיננסי בארה"ב, שדוחה את תורת ההשקעות האקטיבית (בחירת מניות מקצועית, שנושאת עמה עמלות משמעותיות) לטובת השקעות פסיביות שנועדו לעקוב אחר ביצועי השוק ולא מנסות להכות אותו, בעלות נמוכה בהרבה למשקיעים.

הגידול בעסקים אלו סייע לסך הנכסים המנוהלים של בלאקרוק לרשום נקודת ציון משמעותית, כאשר חצה את רף ה-6 טריליון דולר והגיע לכ-6.3 טריליון דולר נכון ל-31 בדצמבר, 2017 - עלייה של 22% בהשוואה לשנה שעברה.