הסכם באתר טבע "אביק" בנתניה: פרישה מרצון ומענקים

עובדי המו"פ המועסקים באביק יוכלו לבקש לפרוש מטבע ולזכות בתנאים מיטיבים ■ העובדים שיסיימו את עבודתם יזכו למענקי פרישה מוגדלים ולשירותי השמה וייעוץ מקצועי ■ אתר אביק יקלוט אליו עובדי מו"פ מאתר טבע רחובות ועובדים מיחידת הפארמקוויג'ילנס בפ"ת

מפעל טבע
מפעל טבע

עובדים באתר נוסף של טבע הגיעו להסכם עם החברה, המבצעת תוכנית התייעלות וקיצוצים בהובלת המנכ"ל קאר שולץ. הפעם מדובר באתר אביק בנתניה, שבו ההסתדרות, ועד העובדים וטבע הגיעו להסכמות בתום דיאלוג מתמשך. במסגרת ההסכם בין הצדדים הוסכם כי יתבצע הליך פרישה מרצון, ולאחריו במידת הצורך יבוצעו פיטורים, כשהצדדים הסכימו על תנאי הפרישה שיינתנו למפוטרים. בעקבות ההסכם מבוטל סכסוך העבודה באביק.

במקביל, נקבע כי במהלך השנה הקרובה, עשרות עובדי מחקר ופיתוח בתחום האינובטיבי (תרופות מקור) המועסקים כיום באתר טבע רחובות, יועברו לאתר אביק בנתניה. כמו כן יעברו לאתר אביק גם עובדים מיחידת הפארמקוויג'ילנס שבפתח-תקווה, העוסקת בזיהוי, איסוף, ניתוח ומניעה של תופעות לוואי.

"תוכנית ההתייעלות תפצה על הירידות"

לפי ההסכם, תהליך הפרישה מרצון יבוצע עד תחילת פברואר כשלכל עובדי אביק, כולל אלו הכלולים בהסכם הקיבוצי - בסך הכל כ-300 עובדים - תינתן אפשרות לבקש לפרוש מרצון מהחברה ולקבל את תנאי הפרישה המיטיבים שסוכמו עם ההנהלה. טבע וההסתדרות ציינו כי עובדים שיפרשו בתהליך הפרישה מרצון יהיו זכאים למענק פרישה מוגדל באופן משמעותי מהקבוע בחוק. טבע תאשר כל בקשה לפרישה מרצון בכפוף לשיקוליה העסקיים.

לאחר השלמת תהליך הפרישה מרצון, אם יהיה בכך צורך, יחל "הליך פרישה מנדטורי" - במילים אחרות, פיטורי עובדים - והנהלת החברה תחל בהידברות עם נציגות העובדים ביחס לעובדים שיידרשו לסיים את עבודתם.

לפי ההודעה המשותפת שפרסמו היום טבע וההסתדרות, כלל תנאי הפרישה יהיו מעבר לזכויות הפרישה של העובדים על פי הדין ויעניקו לעובדים שיסיימו את עבודתם בחברה מענקים כספיים משמעותיים, אשר נועדו להקל על תהליך היציאה לשוק העבודה ולתמוך פיננסית בעובדים בעת תהליכי חיפוש העבודה וההשמה, ואף מעבר לכך. בנוסף, יינתן לעובדים שהעסקתם תסתיים ליווי הכולל ייעוץ, סדנאות והכשרות מקצועיות, וטבע תחבר מעסיקים פוטנציאליים למפוטרים. "שירותי ההשמה הייחודיים יוענקו, בתקווה להבטיח מעבר חלק ומהיר למקום עבודה חלופי עת תסתיים ההעסקה בטבע", נמסר.

נזכיר, שלאחרונה חתמה טבע על הסכמים דומים עם עובדי המטה בפתח-תקווה ועם עובדי החברה בירושלים. טבע מבצעת תוכנית התייעלות הכוללת פיטורי 14 אלף עובדים ברחבי העולם (כ-25% מכלל העובדים) ומתוכם כ-1,700 עובדים בישראל. המטרה היא לחסוך הוצאות שנתיות של 3 מיליארד דולר ולהגביר את יכולת החברה לשרת את החוב הגדול שלה, שעמד על 34.7 מיליארד דולר בסוף הרבעון השלישי. בשבוע שעבר הופחת דירוג החוב של טבע על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס לרמת אג"ח זבל, וכלכלני מודי'ס כתבו כי "תוכנית ההתייעלות של טבע תסייע חלקית לפצות על הירידות, אך סיכוני הביצוע גבוהים".