יורוקום הגישה לביהמ"ש את המתווה לעסקת סיידוף

המתווה כולל הזרמה של כ-400 מיליון שקל ■ יורוקום דורשת כינוס אסיפת נושים לאחר שלא הגיעה להסכמות עם הבנקים

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

יורוקום תקשורת הגישה אמש (א') לבית המשפט את ההצעה שהיא הגיעה אליה עם נתי סיידוף להסדר חוב עם הבנקים, במסגרתו אמור סיידוף לקבל לידיו את השליטה ביורוקום תקשורת, השולטת בקבוצת בזק.

במסגרת ההסדר המוצע יזרים סיידוף כ-400 מיליון שקל. כמו כן, לנושי יורוקום נדל"ן יוזרם כ-50 מיליון שקל. בנוסף לכך חוב של קרוב ל-350 מיליון שקל ייפרס, ויתרת החוב בגובה של כ-150 מיליון שקל תיפרע על בסיס אפסייד עתידי. 

מההודעה לבורסה של החברות מקבוצת יורוקום שדיווחו על ההודעה של בעלת השליטה שלהם, עולה כי המשקיע בחברה הוא הן האחים נתי ועופר סיידוף וכן תמיר כהן, הנחשב לאיש-מפתח בגיבוש הסדר החוב מטעם האחים סיידוף. 

הסדר החוב הוגש לבית המשפט לאחר שבשבועות האחרונים ניסו נציגי סיידוף ויורוקום להגיע להסכמות עם הבנקים הנושים לגבי הסדר החוב, ולא הצליחו להגיע להסדר שכזה. ליורוקום תקשורת יש חוב של כ-960 מיליון שקל לבנק הפועלים, דיסקונט והבינלאומי. בנוסף, לחברה-האחות יורוקום נדל"ן יש חוב של כ-260 מיליון שקל לקונסורציום נושים בראשות מזרחי-טפחות.

בשבוע שעבר בית המשפט החליט לצרף את הקונסורציום של יורוקום נדל"ן למגעים, וקבע כי גם עליו לאשר את הסדר החוב ביורוקום תקשורת. המחלוקת המרכזית בין ההסדר שמציעים יורוקום וסיידוף לבין הבנקים הוא בגובה רכיב המזומן. 

לאחר שלא הושגו ההסכמות, החליטו ביורוקום להגיש את מתווה ההסדר לבית המשפט, לקראת הדיון בתיק של יורוקום תקשורת שייערך בסוף החודש. יורוקום מבקשת מבית המשפט לכנס אסיפת נושים בכדי לאשר את ההסדר.