יום המסחר הסתיים בעליות קלות; בזק זינקה בכ-5.2%

טבע הודתה במעורבותה בפרשת השוחד לעובדי ציבור ברוסיה, באוקראינה ובמקסיקו ותשלם 75 מיליון שקל ■ פוטאש תמכור את מלוא הנתח שלה בכיל למשקיעים מוסדיים, תמורת כ-700 מיליון דולר

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (ג') במגמה חיובית, לאחר שאתמול נסגרה הבורסה בירידות, כמו גם הנעילה באירופה. אמש לא התקיים מסחר בבורסות וול סטריט, לרגל יום מרטין לותר קינג. בסוף השבוע ננעל המסחר בבורסות ניו-יורק בעליות, ומדד הדאו ג'ונס רשם את רמתו הגבוהה בכל הזמנים. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית.

 

כחלק מהתכנית לשינוי מבנה הבעלות על הבורסה בתל-אביב, עניין הנפקתה העתידית של הבורסה עצמה כבר עלה לכותרות לא מעט. אתמול נקב מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, בתאריך היעד למהלך, הצפוי בשנה הבאה: "אנחנו מתכננים את הנפקת הבורסה ב-2019, והיא צפויה להתבצע בישראל" [לקריאה נוספת]. 

גיוסים אדירים בקרנות הנאמנות המסורתיות בתחילת 2018: לאחר שרשמו בכל השנה החולפת גיוסים בהיקף של כ-23 מיליארד שקל, נהנים מנהלי הקרנות בשבועיים האחרונים מזרימת כספים אדירה, על רקע הגאות הנמשכת בשוקי המניות והחוב והתיאבון הגובר של הציבור לתשואה. בבית ההשקעות מיטב דש מגלים כי בשבוע המסחר החולף נרשמו בשוק הקרנות המסורתיות גיוסים בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל, וזאת בהמשך לשבוע הראשון של השנה, שבו גויס לקרנות הללו סכום דומה.

הביטקוין צנח היום לשפל של חודש וחצי, על רקע צעדים של רגולטורים בעולם, ובפרט באסיה, נגד המסחר במטבעות הדיגיטליים. מחיר המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר ירד אל מתחת ל-12 אלף דולר לראשונה מאז ה-5 בדצמבר [לקריאה נוספת].

טבע  חתמה על הסדר המותנה בתנאים להפסקת הליכים, שנערך לפי חוק ניירות ערך. לפי ההסדר תודה טבע במעורבותה בפרשת השוחד לעובדי ציבור ברוסיה, באוקראינה ובמקסיקו ותשלם 75 מיליון שקל כעיצום כספי.

כמו כן, ועד העובדים באביק, הנהלת טבע וההסתדרות הצליחו להגיע לגישור ולהסכמות מלאות באתר אביק בנתניה. זאת לאחר שבשבועות האחרונים גובשו הסכמים נוספים בנוגע לעובדי המטה בפתח-תקווה ואתר טבע בירושלים - האתרים המרכזיים בישראל שנכללו בתהליך הרה-ארגון של טבע, בנוגע להסכם פרישה מרצון, פרישה מנדטורית ותנאי הפרישה. בכך בטלים סכסוכי העבודה שהכריזה ההסתדרות באתר אביק.

בסוף השבוע הורידה סוכנות הדירוג Moody's דירוג למניית טבע לרמת אג"ח זבל. דבר זה לא השפיע על המומנטום החיובי במנייה, ועל אף הדיווח על מכירה נוספת (אם כי צפויה) של מניות טבע שמחזיקה אלרגן, עלתה המנייה בניו-יורק ביום שישי ב-1.5%, אחרי שזינקה ביום חמישי ב-8.5%. 

אלביט מערכות  הוסיפה לרכז עניין היום, לאחר שעל פי הדיווחים בתקשורת, חלה בימים האחרונים התקדמות משמעותית במו"מ בין המדינה לבין החברה בנוגע לרכישת תע"ש. התהליך שהחל לפני כ-11 שנים עבר תהפוכות רבות עד שלאחרונה אלביט נותרה המתמודדת האחרונה במירוץ. על-פי הערכות, עלות העסקה לאלביט מערכות צפויה לעמוד על 1.7-1.8 מיליארד שקל, כאשר להערכתנו המימון לעסקה ייעשה באמצעות גיוס חוב ויתרת המזומנים הגדולה שיושבת במאזן של אלביט.

חברת הדירוג מעלות S&P העלתה את דירוג שופרסל  ל-ilAA - לאור השיפור בתוצאותיה העסקיות של החברה ובפרט לאור שיפור ביחסי המינוף והכיסוי של החברה.

יורוקום תקשורת הגישה בתחילת השבוע לבית המשפט את ההצעה שהגיעה אליה ביחד עם נתי סיידוף להסדר חוב עם הבנקים, במסגרתו אמור סיידוף לקבל לידיו את השליטה ביורוקום תקשורת, השולטת בקבוצת בזק .

במסגרת ההסדר המוצע יזרים סיידוף כ-400 מיליון שקל. כמו כן, לנושי יורוקום נדל"ן יוזרם כ-50 מיליון שקל. בנוסף לכך חוב של קרוב ל-350 מיליון שקל ייפרס, ויתרת החוב בגובה של כ-150 מיליון שקל תיפרע על בסיס אפסייד עתידי.

מימושים נרשמו במניות כיל  והחברה לישראל .  היום פורסם כי בכוונת פוטאש למכור את מלוא הנתח שלה בכיל (כ-176 מיליון מניות) למשקיעים מוסדיים, תמורת כ-700 מיליון דולר [לקריאה נוספת]. 

קבוצת אדמה  שכוללת את חברת אדמה פתרונות לחקלאות הישראלית ואת חברת הוביי סנונדה הסינית, השלימה אתמול גיוס הון של 240 מיליון דולר (1.56 מיליארד יואן) בהקצאת מניות מסוג A בבורסת שנזן. הכספים שגויסו מששה משקיעים מוסדיים גדולים בסין, ישמשו למימון השקעות ייעודיות כחלק מתכניות הצמיחה והפיתוח של אדמה.

פרטנר  ירדה בלמעלה מ-2%, סלקום  בלמעלה מ-1.5%. מניות הבנקים לאומי , פועלים  ודיסקונט  ריכזו עניין.

אלוט תקשורת  ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת Netonomy שמפתחת פתרון הגנת סייבר מבוסס תוכנה לבית. סגירת העסקה צפויה להתבצע בזמן קצר מאוד. "הרכישה משתלבת באסטרטגיה של אלוט לספק לספקיות תקשורת פתרונות אבטחה מקיפים להגנת ללקוחותיהן. בזמן בו ההתפתחות של האינטרנט של הדברים (IoT) מאיצה ויש גידול נרחב במספר המכשירים המחוברים בבית, גובר הקושי בניהול ובמניעת פרצות אבטחה במכשירים אלו. הטכנולוגיה של Netonomy משלבת רכיב תוכנה על גבי נתבים קיימים ומאפשרת שליטה במכשיר ומגוון אפשרויות אבטחה". נכתב בהודעת החברה.

"אלוט ממשיכה להשקיע בפתרונות אבטחה מבוססי רשת כדי לאפשר לספקיות התקשורת להעניק שירותי אבטחה מוספי ערך לצרכנים ועסקים" אמר ארז ענתבי, מנכ"ל ונשיא אלוט תקשורת. "רכישה זו משלימה את הפיתוחים שלנו בתחום האבטחה באמצעות הוספת יכולות הגנה לנתב הביתי, אשר הינן משמעותיות בפריסת רשתות תקשורת, ובפרט רשתות עם גישה לאינטרנט של הדברים". 

רדהיל  ביופארמה עדכנה היום על תוצאות סופיות מניסוי שלב II עם BEKINDA במינון 12 מ"ג לטיפול בתסמונת המעי הרגיז המלווה בשלשול (IBS-D). החברה מתכננת להיפגש עם ה-FDA במחצית הראשונה של השנה על מנת לדון בניסוי שלב III.