הרוויחו מקריסת פישמן: הסיבוב של אדיב ודהרי בתנופורט

הנפקת האג"ח של חברת הנדל"ן זכתה לביקושים של יותר ממיליארד שקל ■ החברה מייעדת 140 מיליון שקל מהסכום שיגויס לחלוקת דיבידנד, שתשיב לירון אדיב וכידן דהרי בתוך פחות משנה את השקעתם בחברה

ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום
ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום

פחות משנה לאחר שרכשו את הבעלות בחברת הנדל"ן המניב תנופורט, משלימים צמד היזמים ירון אדיב וכידן דהרי סיבוב פיננסי מרשים, לאחר הצלחת השלב המוסדי בהנפקת האג"ח של החברה, לגיוס של כ-320 מיליון שקל.

את תנופורט רכשו אדיב ודהרי אשתקד במסגרת כינוס הנכסים של אליעזר פישמן, לאחר תהליך התמחרות הפכפך, שבו נטלו חלק גם רני צים ומשפחת דיין. המחיר ששילמו עבור הבעלות בחברה, 160 מיליון שקל, היה כפול מהצעתם הראשונית. כעת ינותבו כ-140 מיליון שקל מכספי הנפקת האג"ח לחלוקת דיבידנד, שישמש את השניים לפירעון ההלוואה שלקחו לצורך רכישת החברה - עיקרה מידי קרן כלירמרק.

את עיקר כספי ההנפקה מייעדת תנופורט לפירעון הלוואות שהוענקו לחברה על ידי בנק לאומי לפני רכישתה על ידי אדיב ודהרי, וזאת כדי להסיר את השעבודים על הנכסים לבנק לטובת מחזיקי האג"ח. יתרת הסכום שיגויס, ינותב לפעילות השוטפת.

ביקושים של יותר ממיליארד שקל

תוצאות השלב המוסדי בהנפקה, שפורסמו אמש, מעידות על ביקושים גבוהים במיוחד, שהצטברו ל-1.06 מיליארד שקל, כששיעור הריבית על האג"ח נקבע על 2.3%, לעומת ריבית מקסימום של 4.4% שהחברה הציעה. את ההנפקה מובילה אפסילון חיתום, והשלב הציבורי שלה צפוי בימים הקרובים.

פעילותה של תנופורט, המחזיקה ב-14 נכסים בישראל, מחולקת לשני מגזרים עיקריים: התחום המרכזי, האחראי ליותר מ-80% מהכנסותיה, הוא השכרה ותפעול נדל"ן, כולל נדל"ן מסחרי, תעשייתי, בתי אריזות ותחנות דלק. נוסף על כך, היא מציעה שירותי אחסנה בקירור של פירות, ירקות, מוצרי חלב ומוצרים נוספים, ובמסגרת זו היא מחזיקה בארבעה מבני קירור בשטח של כ-9,000 מ"ר באזור התעשייה "שדות נגב" שבנתיבות. מנכ"ל החברה הוא בני כלסי.

מפרטי התשקיף שפרסמה תנופורט לקראת ההנפקה, עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הכנסותיה שמרו על יציבות, ברמה של כ-45 מיליון שקל, ולאחר שערוך נכסים בהיקף של 27 מיליון שקל, היא נהנתה משיפור של 34% ברווח התפעולי שלה, שהגיע ל-53.5 מיליון שקל, ומצמיחה של 18% ברווח הנקי, ל-37 מיליון שקל.

בסיכום 2016 הכנסות החברה עלו ב-5% ל-60 מיליון שקל, והרווח הגולמי עלה ב-7% ל-38 מיליון שקל. בשורה התפעולית הציגה תנופורט זינוק שנתי של פי שלושה, ל-60 מיליון שקל, לאחר שנהנתה מעליית שווי נכסיה בהיקף של 21 מיליון שקל, לעומת ירידת שווי של קרוב ל-13 מיליון שקל ב-2015.

נוסף על כך, נהנתה החברה מהכנסות מסים נדחים בהיקף של כ-60 מיליון שקל, כך שהרווח הנקי השנתי שלה אשתקד הגיע ל-118 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 9.5 מיליון שקל ב-2015.

בראיון שהעניקו ל"גלובס" אדיב (50) ודהרי (39), זמן קצר לאחר רכישתה של תנופורט, אמרו השניים: "אנחנו מגיעים לתנופורט בצורה הכי נכונה בעולם, עם יכולת ועם כסף. אנו הולכים להפוך אותה לחברת הנדל"ן המניב הכי גדולה בישראל. זאת חברה בריאה ורווחית. יש לנו ידע רב בתחום הנדל"ן המניב. אנחנו יודעים לסדר את הנכסים האלה, להשביח את החברה ולהוביל אותה להיות חזקה ומובילה".