המדדים ירדו מהשיא: המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

המסחר בבורסות אירופה נסגר במגמה מעורבת; מדד הדאקס בלט לחיוב ■ מחוקקים רפובליקנים דרשו ממנכ"ל אפל מידע נוסף על האטת מכשירי האייפון

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ג') בירידות שערים. הדאו ג'ונס חצה מוקדם יותר, עם פתיחת המסחר, את רף ה-26 אלף נקודות, ולאחר מכן ירד משיא זה, וכעת הוא רחוק משיאו מוקדם יותר היום ב-283 נק'. נזכיר כי רק לפני 12 ימים חצה הדאו את רף ה-25 א' נק'. יתר המדדים המובילים גם פתחו את המסחר בשיאים חדשים - ועם מהלך המסחר ירדו מהם.

נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בעקבות יום מרטין לות'ר קינג. בסוף השבוע האחרון ננעלו המדדים בעליות ניכרות. מגמה מעורבת נרשמה בבורסות אירופה.

 

היום שתי ענקיות בתחומן פרסו את דוחותיהן הכספיים כשהן עוקפות את התחזיות בשורת הרווח - יונייטד הלת' סרוויסס  וסיטיגרופ . נכון להיום, כ-69% מהחברות הנכללות במדד ה-S&P 500 אשר כבר שחררו דוחות כספיים עקפו את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח.

היום התפרסם המדד החודשי של האמפייר סטייט, המדווח על מגזר הייצור באזור ניו-יורק והוא עומד על רמה של 17 נקודות. התחזיות היו כי הוא יעמוד על רמה של 18.5 נקודות, כ-0.5 נקודות יותר מהחודש שעבר. קריאה של מעל 0 נקודות מצביעה על שיפור בכלכלה.

מימושים נרשמו במניות כיל . היום פורסם כי פוטאש מכרה את מלוא הנתח שלה בכיל (כ-176 מיליון מניות) למשקיעים מוסדיים ישראליים, תמורת כ-700 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק , שריל סנדברג, ומנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי הודיעו כי לא ינסו להיבחר לכהונה נוספת בדירקטוריון דיסני. דיסני הודיעה בתגובה כי השניים החליטו לפרוש מחבר המנהלים על רקע התרחבות ניגוד האינטרסים ביניהם לבין החברה. 

מנכ"ל אפל , טים קוק, קיבל מכתב מארבעה מחוקקים רפובליקנים, שביקשו לקבל מידע נוסף אודות פרשת האטת האייפונים, במסגרתה הודתה החברה כי עדכוני תוכנה מטעמה האטו את פעולתם של מכשירי אייפון מדגמים ישנים, במטרה לשמור על תקינות המכשירים. 

אלוט תקשורת  הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת Netonomy שמפתחת פתרון הגנת סייבר מבוסס תוכנה לבית. סגירת העסקה צפויה להתבצע בזמן קצר מאוד. "הרכישה משתלבת באסטרטגיה של אלוט לספק לספקיות תקשורת פתרונות אבטחה מקיפים להגנת ללקוחותיהן. בזמן בו ההתפתחות של האינטרנט של הדברים (IoT) מאיצה ויש גידול נרחב במספר המכשירים המחוברים בבית, גובר הקושי בניהול ובמניעת פרצות אבטחה במכשירים אלו. הטכנולוגיה של Netonomy משלבת רכיב תוכנה על גבי נתבים קיימים ומאפשרת שליטה במכשיר ומגוון אפשרויות אבטחה". נכתב בהודעת החברה.

"אלוט ממשיכה להשקיע בפתרונות אבטחה מבוססי רשת כדי לאפשר לספקיות התקשורת להעניק שירותי אבטחה מוספי ערך לצרכנים ועסקים" אמר ארז ענתבי, מנכ"ל ונשיא אלוט תקשורת. "רכישה זו משלימה את הפיתוחים שלנו בתחום האבטחה באמצעות הוספת יכולות הגנה לנתב הביתי, אשר הינן משמעותיות בפריסת רשתות תקשורת, ובפרט רשתות עם גישה לאינטרנט של הדברים".

חברת סלקט ביוטכנולוגיה  (נאסד"ק: APOP) הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם המרכז הרפואי הדסה שבירושלים לעריכת ניסוי קליני בחולי סרטן במסגרת הניסוי הקליני שלב I/II שכבר מתבצע כיום במרכז הרפואי רמב"ם שבחיפה. את הניסוי בהדסה תוביל פרופ' פולינה סטפנסקי, מנהלת המחלקה להשתלת מוח עצם אשר תהיה החוקרת הראשית בהדסה.

בנוסף הודיעה סלקט כי בעקבות הפרסום שהיה לאחרונה של תוצאות הביניים החיוביות מהניסוי הקליני שלב I/II, שהתקבלו מקבוצת המטופלים הראשונה אשר מטופלת במרכז הרפואי רמב"ם, קיבלה סלקט אישור מהוועדה העצמאית המפקחת על הבטיחות והמידע בניסויים (DSMB) להגדיל את מינון חלבוני ה- FasL (החומר הפעיל העיקרי ב- ApoGraft) ל-25 ng/ml וכן לגייס שלושה חולים נוספים לניסוי הקליני. 

רדהיל  ביופארמה עדכנה היום על תוצאות סופיות מניסוי שלב II עם BEKINDA במינון 12 מ"ג לטיפול בתסמונת המעי הרגיז המלווה בשלשול ( IBS-D). החברה מתכננת להיפגש עם ה-FDA במחצית הראשונה של השנה על מנת לדון בניסוי שלב III

הביטקוין צנח היום לשפל של חודש וחצי, על רקע צעדים של רגולטורים בעולם, ובפרט באסיה, נגד המסחר במטבעות הדיגיטליים. מחיר המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר ירד אל מתחת ל-12 אלף דולר לראשונה מאז ה-5 בדצמבר. מטבעות דיגיטליים פופולריים אחרים, בהם ריפל ואת'ריום רשמו ירידות גם הם. בשלב מסוים רשם מחיר האת'ריום צניחה של 20% ביממה, בעוד מחיר הריפל נפל בכ-30%. (לסיפור המלא).

עוד על המטבעות הדיגיטליים: מעניין לראות כי למרות ירידות השערים החדות, השיח ברשתות החברתיות סביב המטבעות השונים אינו משקף לחץ בקרב המשקיעים הפרטיים. על פי מדדי הרגש של סוליום (Solume.io) שמודדים את חיוביות ושליליות השיח סביב המטבעות הדיגיטליים, ניתן לראות כי בעוד השיח החיובי ברשת אמנם אינו גדל, השיח השלילי ברשת כלפי המטבעות נותר ללא שינוי מהותי. במישור התוכני, ניכר כי רוב השיחה ברשת סובבת סביב עידוד הסובבים להחזיק במטבע למרות הירידה על מנת להמנע במכירה בהפסד והתלהבות מההזדמנות הנוצרת לקנייה בזול עקב ירידת המחירים.