אלוט רוכשת את הסטארט-אפ נטונומי המפתח פתרון הגנת סייבר

בקופתה של חברת ציוד התקשורת יש 110 מיליון דולר - 66% משווי השוק שלה ■ רכישתה של נטונומי משתלבת בפעילויות החדשות של אלוט

ארז ענתבי / צילום: תמר מצפי
ארז ענתבי / צילום: תמר מצפי

בשנים האחרונות נחשבת חברת ציוד התקשורתאלוט כחברה שנמצאת "על המדף" ועשויה להירכש, אם תגיע ההזדמנות המתאימה. בינתיים, דווקא אלוט היא זאת שמבצעת רכישה: היום (ג') הודיעה החברה על רכישת Netonomy הישראלית, בעסקה שהיקפה הכספי לא דווח, אבל צוין כי התמורה שתשולם לא תשפיע מהותית על מצבה של אלוט.

בסוף הרבעון השלישי היו לאלוט בקופתה כ-110 מיליון דולר - סכום שמאפשר לה לבצע רכישות גם בהיקף משמעותי יותר. המזומנים בקופה מהווים כ-66% משווי השוק של אלוט  , שנסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 167 מיליון דולר.

אלוט פועלת בתחום ייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, והחברה הנרכשת מפתחת פתרון הגנת סייבר מבוסס תוכנה לבית המחובר. לפי הודעתה של אלוט, הרכישה משתלבת באסטרטגיה של אלוט לספק לספקיות תקשורת פתרונות אבטחה מקיפים להגנת לקוחותיהן.

אלוט ציינה כי בזמן שבו התפתחות האינטרנט של הדברים (IoT) מאיצה, ויש גידול נרחב במספר המכשירים המחוברים בבית, גובר הקושי בניהול ובמניעת פרצות אבטחה במכשירים אלה.

הטכנולוגיה של נטונומי משלבת רכיב תוכנה על גבי נתבים קיימים ומאפשרת שליטה במכשיר ומגוון אפשרויות אבטחה. חברת נטונומי פועלת מתל-אביב ומנוהלת על ידי המנכ"ל והמייסד אייל יאיר.

אלוט נמצאת כבר כמה רבעונים בתקופה לא פשוטה, שבה פעילותה המסורתית, DPI (ניטור וניהול תעבורת יישומים ברשת), נחלשת, בעוד שפעילויות חדשות בתחומי הערך המוסף והאבטחה עדיין לא מפצות על כך.

"אלוט משקיעה בפתרונות אבטחה"

רכישת נטונומי משתלבת בפעילויות החדשות יותר של החברה. בהודעה על רכישת נטונומי ציינה אלוט כי פתרונות הגנת הסלולר המובילים של אלוט פרוסים כבר כיום באופן נרחב בקרב ספקיות תקשורת בעולם במטרה להגן על לקוחותיהן, וכי שילוב הטכנולוגיות של שתי החברות יאפשר לאלוט להציע לספקיות התקשורת פתרון אבטחה מקיף וקל ליישום בכל מקום ובכל זמן.

"אלוט ממשיכה להשקיע בפתרונות אבטחה מבוססי רשת כדי לאפשר לספקיות התקשורת להעניק שירותי אבטחה מוספי ערך לצרכנים ועסקים", אמר ארז ענתבי, מנכ"ל ונשיא אלוט. "רכישה זו משלימה את הפיתוחים שלנו בתחום האבטחה באמצעות הוספת יכולות הגנה לנתב הביתי, שהן משמעותיות בפריסת רשתות תקשורת, ובפרט רשתות עם גישה לאינטרנט של הדברים".

ענתבי נכנס לתפקיד מנכ"ל החברה לפני כשנה, אחרי שהחליף בתפקיד את אנדרי אלפנט. זמן קצר לפני כן, הוחלף גם יו"ר החברה, לאחר שאלוט הבינה כי לא תשיג רוב באסיפת בעלי המניות להארכת כהונתו של היו"ר דאז, שרגא כץ, והסירה את ההצעה מסדר היום. במקומו מונה לתפקיד יגאל יעקובי.

ההכנסות ירדו, ההפסדים גדלו

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 אלוט רשמה הכנסות של 58.8 מיליון דולר - ירידה של 12% ביחס לתקופה המקבילה ב-2016. ההפסד הנקי העמיק והסתכם ב-13.7 מיליון דולר, לעומת 8.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הנקי של החברה הגיע ל-7.2 מיליון דולר, לעומת 1.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2016.