יוטיוב מקשיחה את הכללים לקבלת תשלום על סרטונים

עד היום התנאי להצטרפות לתוכנית היה צבירת 10,000 צפיות בערוץ ■ החל מאתמול, רק ערוצים שהגיעו ל-4,000 שעות של צפייה בשנה האחרונה ומחזיקים ב-1,000 עוקבים ומעלה יוכלו להצטרף לתוכנית - שינוי שיקשה על ערוצים קטנים וחדשים להפוך לרווחיים

youtube / צילום: שאטרסטוק
youtube / צילום: שאטרסטוק

מהיום (ד') יהיה קשה יותר להרוויח כסף באמצעות יוטיוב. החברה מקשיחה את כללי ההצטרפות לתוכנית YPP) YouTube Partner Program), המאפשרת ליוצרים להרוויח כסף מהסרטונים שהם מעלים באמצעותה צירוף מודעות לסרטונים.

עד היום התנאי להצטרפות לתוכנית היה צבירת 10,000 צפיות בערוץ. החל מאתמול (ג'), רק ערוצים שהגיעו ל-4,000 שעות של צפייה בשנה האחרונה ומחזיקים ב-1,000 עוקבים ומעלה יוכלו להצטרף לתוכנית - שינוי שיקשה על ערוצים קטנים וחדשים להפוך לרווחיים. עבור משתמשים שכבר לוקחים חלק בתוכנית, התקנות יכנסו לתוקף ב-20 בפברואר.

גוגל, הבעלים של יוטיוב, הודיעה על השינויים בבלוג הרשמי שלה והסבירה כי "הסטנדרטים האלה יאפשרו לנו לשפר באופן ניכר את יכולתנו לזהות יוצרים שתורמים לקהילה, לסייע להניע יותר רווחים ממודעות אליהם ולמנוע מסרטונים לא נאותים מלהרוויח".

בנוסף לגודל הערוצים הנדרש להצטרפות לתוכנית, בבלוג צוינו צעדים נוספים שיינקטו - כמו ניטור סימונים של סרטונים כספאם או תוכן פוגעני על-ידי משתמשים, כשערוץ שיימצא שהפר את כללי הקהילה באופן חוזר או חמור, יוצא מהתוכנית ובהמשך עלול להיות מוסר לחלוטין מיוטיוב.

המדיניות החדשה והנוקשה מגיעה לאחר שאחד מכוכבי יוטיוב, לוגן פול, פרסם סרטון מיפן שהראה גופה, אך במשך שנים מפרסמים התלוננו על הופעת מודעות לצד סרטונים לא נאותים. בסוף השנה שעברה התמודדה הרשת החברתית עם סדרת סרטונים ביזאריים ומטרידים שכוונו לילדים.

בנוסף, יוטיוב מתכננת להגביר את הבחינה של סרטונים המשתייכים לתוכנית "Google Preferred", המאפשרת למפרסמים להגיע לערוצים הפופולריים ביותר ביוטיוב ולפרסם באמצעותם באופן מכוון לאוכלוסיות מפתח. כל התוכן בערוצים אלה יעבור בחינה של בודקים אנושיים כדי לוודא שהמודעות יופיעו לצד סרטונים שעומדים בכללים. פול היה חלק מתוכנית גוגל פרפרד, והוסר ממנה בשבוע שעבר.