המסחר באירופה נסגר במגמה מעורבת; עסקת ענק לאיירבוס

דוחות Geberit השווייצרית עמדו בתחזיות האנליסטים ■ סין רשמה נתון המשקף 6.8% צמיחה שנתית ב-2017 - אך האם ניתן להאמין לפרסום? ■ הבנק המרכזי בדרום קוריאה הותיר את הריבית ברמה של 1.5%

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע העליות הניכרות בנעילה אמש בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס ננעל לראשונה מעל רף 26 אלף הנקודות, לאחר שעלה ב-1.25% ביום בודד. העליות בוול סטריט מתודלקות מהדוחות הכספיים הטובים של הפירמות הגדולות.

 

הסכם ענק לאיירבוס : חברת התעופה אמירייטס של האיחוד האמירויות חתמה על עסקה להזמנת 20 מטוסים מדגם A380 ועוד אופציה ל-16 מטוסים זהים נוספים בשווי של 16 מיליארד דולר.

יצרנית מוצרי השרברבות השווייצרית Geberit זינקה בעקבות עמידה בתחזיות האנליסטים לדוחות הכספיים השנתיים. החברה התמודדה בחודשים האחרונים עם האטה במכירותיה בגרמניה.

מניות אתר הנדל"ן הגדול בבריטניה, Rightmove, ירדו בחדות לאחר ש-JP מורגן הוריד את המלצתו למניה מ"נורמלי" ל"משקל חסר".

נעילה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה.

 

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הודיע היום על החלטתו להותיר את שיעור הריבית במדינה על 1.5%, בהתאם לתחזיות. בין הגורמים שתרמו להימנעות הבנק משינוי שיעור הריבית, על פי ההערכות - התנאים המוניטריים ובראשם התחזקות המטבע הדרום קוריאני, הוון.

פורסם נתון התמ"ג בסין לרבעון הרביעי של 2017, המעיד על צמיחה שנתית של 6.8%, בהשוואה לתחזיות שצפו נתון שישקף צמיחה שנתית של 6.7%. יש לציין כי אנליסטים רבים ברחבי העולם מתייחסים לנתונים שהממשלה הסינית מפרסמת בספקנות, וחושדים כי הסינים "מתקנים" את הנתונים כלפי מעלה על מנת לשקף קצב צמיחה גבוה מזה הקיים בפועל.