נתניהו: צריך לקדם נתיב תעופה ישיר הודו-ישראל

במהלך ביקורו בהודו, רה"מ התייחס לנושאי קווי התעופה בין המדינות וההתפתחות הטכנולוגית ■ "אנחנו שתיים מהתרבויות העתיקות ביותר על פני כדור הארץ. אנחנו דמוקרטיות. אנחנו חולקים אהבה לחירות ואהבה לאנושות"

נתניהו בהודו / צילום: אבי אוחיון לע"מ
נתניהו בהודו / צילום: אבי אוחיון לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הבוקר בפני אנשי עסקים באירוע של Power Breakfast, לצידו של ראש מדינת מהרשטרה, דוונדרה גנגאדהראו פאדנאוויס, ואמר שיש צורך לקדם קו תעופה ישיר ויעיל בין ישראל להודו "מהסוג שיש לנו בין ישראל ועמק הסיליקון, הסוג שיש לנו עכשיו בין ישראל וסין, ביוזמתה של סין. כיוון שהיכולת לקיים את הקשרים הללו היא חשובה בצורה עצומה, על מנת ליצור ערך וחדשנות מבלי התערבותנו ובתמיכתנו".

נתניהו אמר לאנשי העסקים ההודים שהם מוזמנים להשקיע בישראל בתחומים מגוונים, ולהצטרף לחברות בינלאומיות שפתחו בישראל מרכזי מו"פ. באירוע נכחו גם אנשי עסקים ישראלים.

לנוכחים אמר נתניהו: "בחדר הזה נמצאים כמה מהמנהלים המוכשרים והמוצלחים ביותר מהודו וישראל, ואתם הגעתם לאן שהגעתם כיוון שאתם מתחרים מצוינים. המסר שלי לכם הוא: לעולם אל תפסיקו להתחרות, כיוון שכולנו מרוויחים מתחרות. התחרות היא שמאפשרת את ההתפתחות של הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במחיר הנמוך ביותר. ואני רוצה גם להזהיר אתכם - אל תנוחו על זרי הדפנה. התחרות לעולם לא מסתיימת. אני יודע שאתם חושבים שאם תשיגו נתח שוק גדול מספיק, תוכלו לעצור, וששם זה ייגמר - זה לעולם לא ייגמר. אפילו ענקיות עולם המידע, שאוחזות בעולם, אם הן חושבות שזה הסוף, זה יהיה הסוף שלהן. כיוון שתקום טכנולוגיה משבשת, יהיה משהו חדש שייכנס ויפיל אפילו את הענקיות".

נתניהו גם העביר מסר לאנשי העסקים ההודים: "אני רוצה שתדעו שתתקבלו בישראל בחום בלתי רגיל, באהדה ואהבה עצומה. ישנו כבוד עמוק כלפי הודו, כלפי העם ההודי, כלפי התרבות ההודית. אנחנו שתיים מהתרבויות העתיקות ביותר על פני כדור הארץ. אנחנו דמוקרטיות. אנחנו חולקים אהבה לחירות ואהבה לאנושות".