קרן אליוט מחריפה המאבק נגד בזק ומגייסת בני ברית

הקרן מנסה לאחד כוחות עם בעלי מניות נוספים בבזק כדי להביא להחלפת דירקטורים ■ נציגי הקרן מקיימים מגעים עם גופים מוסדיים זרים המחזיקים במניות בזק לקראת האסיפה הכללית

פול זינגר, מנכ"ל קרן אליוט / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס
פול זינגר, מנכ"ל קרן אליוט / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס

קרן אליוט מקיימת שיחות עם גופים מוסדיים זרים המחזיקים במניות בזק , במטרה לאחד כוחות לקראת האסיפה הכללית הקרובה שצפויה להיערך באפריל או במאי הקרוב. המטרה היא לנסות להשפיע על מה שקורה בבזק ברמת הממשל התאגידי ולנסות להביא למינוי דירקטורים במקום חלק מהדירקטורים המכהנים, אם הנושא יעמוד על הפרק. הפניות של אליוט נעשו בעיקר למשקיעים הזרים, אך לא מן הנמנע שהיא תפנה בהמשך גם למשקיעים מוסדיים ישראלים.

שלשום (ג') פורסם כי קרן אליוט דורשת את התפטרותם המידית של כל הדירקטורים בבזק שנחשדים בחקירות של רשות ניירות ערך או קשורים ליורוקום, ואת החלפתם בדירקטורים עצמאיים ומקצועיים, שייבחרו על ידי ועדה עצמאית של הדירקטוריון, לאחר היוועצות בבעלי המניות העיקריים של בזק, ויאושרו בהצבעה של בעלי המניות בהזדמנות הקרובה ביותר.

בשיחה עם משקיעים זרים נשמעת התלהבות לגבי הצעד של אליוט, ושמחה על כך שהרימה את הכפפה והחלה לפעול בעניין התנהלות הדירקטוריון. משקיעים זרים העריכו שההתגייסות של אליוט מבורכת לאור המצב הקיים.

במקביל וללא כל קשר, צפויה להיערך בשבועות הקרובים פגישה בין דוד גרנות, יו"ר בזק, לבין נציגי קרן אליוט שכזכור פנו לגרנות במכתב ובו דרשו להחליף את כל הדירקטורים בבזק שמושפעים מחקירת הרשות לניירות ערך, ושהיו מעורבים באישור עסקאות בעלי העניין שאותן חוקרת הרשות.

אליוט, קרן גידור ניו-יורקית אקטיביסטית שמנוהלת על ידי פול סינגר, מחזיקה 4.8% בבזק ביחד עם קרנות נוספות, ובזק תיפגש עם נציגיה כפי שהיא נפגשת עם משקיעים זרים כל הזמן. אליוט לא יכולה להעלות מעל להחזקה של 5% ללא אישור ממשלה. כדי להשפיע על מינויים בדירקטוריון, ובכלל כדי להשפיע על מה שקורה בתוך החברה, היא חייבת לגייס כוחות נוספים מקרב המשקיעים כדי להגיע למסה משמעותית שתוכל להשפיע על הנעשה בדירקטוריון.

נזכיר כי גופים מוסדיים מקומיים הצליחו לסכל את הארכת הכהונה של חבר דירקטוריון בזק לשעבר חגי הרמן, ובמקומו למנות את זאב וורמברנד לדירקטור מטעמם, וזאת אחרי שכהונתו של הרמן פגה והארכת הכהונה שלו עמדה להצבעה. כלומר, איחוד כוחות של משקיעים יכול להשפיע על מינויים של דירקטורים בחברה. הוא יכול לגם השפיע בנושאים אחרים, למשל על מענקים לבעלי תפקידים.

בפנייה של אליוט לגרנות דרשה הקרן לפשט את מבנה הבעלות בחברה באמצעות הסרת שכבה אחת לכל הפחות מבין שלוש השכבות בפירמידת ההחזקות בה (ביקום, אינטרנט זהב ויורוקום תקשורת), וכן דרשה כאמור את התפטרותם של חברים בדירקטוריון החברה.