וול סטריט: עליות בסיום המסחר; הלילה ההצבעה על התקציב

הנפט ירד בכ-0.5% ■ האם תקציב הממשל האמריקאי יעבור או שפעילותו תושבת? ■ הביטקוין ברמה של כ-11,000 דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב הסתיים היום (ו') בעליות לאחר שאתמול נסגר בירידות שערים. 

 

שני סיפורים גדולים ליוו את המסחר היום. הראשון הוא תקציב הממשל. תוקפו של תקציב הממשל הוא עד היום ואם לא יאושר תקציב חדש עוד היום - כל פעילות הממשל תושבת. התקציב צריך לעבור בשני בתי הנבחרים ונכון לעכשיו הוא עבר רק בקונגרס, כשהמצב הפוליטי בסנאט ככל הנראה רגיש יותר. לנבחרי הציבור האמריקאים אינטרסים רבים סביב הנושא, מה שהלחיץ אמש את המשקיעים וגרר את הבורסה לירידות. 

הסיפור השני הוא מחיר הנפט שירד בכ-0.5% - מספר גבוה יחסית לסחורה היציבה. ההערכות לירידה היא ההערכות של אופ"ק ושל ה-IEA לפיהן ייצור הנפט בארה"ב יעלה באופן משמעותי מהצפי שהיה עד עתה (והיא אף עשויה לעקוף את רוסיה וערב הסעודית בייצור היומי). נציין כי מנקודת מבט רחבה, להפקת נפט יש שיטות שונות כאשר חלקן יקרות יותר (פצלי נפט, אשר יש מהם בשפע בארה"ב) וחלקן פחות (שאיבה). למעשה, ההפקה מהשיטות היקרות יותר מספיק יקרה כדי שהיא לא תהיה כדאית בסכומים מסוימים. לכן, ככל שמחירי הנפט עולים, נכנסים עוד שחקנים לתמונה - מה שאמור בהתאמה להוריד את המחירים. בשל המחירים הגבוהים שהנפט נסחר סביבם לאחרונה - אכן נכנסו שחקנים חדשים לתמונה וניתן לראות זאת מההערכות האחרונות של אופ"ק וה-IEA. 

היום התפרסם מדד סנטימנט הצרכנים המוקדם של אוניברסיטת מישיגן. המדד סוקר את הסנטימנט בקרב 500 צרכנים אמריקאים גדולים. על פי המדד, ככל שהמספר גבוה יותר, וככל שהוא עולה על הצפי, כך האמון בכלכלה גבוה יותר. המדד עמד על 94.4 נקודות בעוד תחזית האנליסטים הייתה שהמדד יעמוד על 97 נק' לעומת 95.9 בחודש שעבר. מוקדם יותר התפרסם מאזן הסחר האירופאי והוא עומד על 32.5 מיליארד אירו, לעומת צפי של 31.3 מיליארד אירו.

חברות השבבים: אנליסט של Susquehanna מעריך כי חלק ניכר מהמכירות של AMD  ו-Nvidia  לא נובעים ממכירות כרטיסי מסך המיועדים לשימוש לפי מטרתם המקורית. לפי האנליסט, חלק ניכר מהעלייה במכירות החברות מהרבעון האחרון עשויות להיות תודות לכורי המטבעות הדיגיטליים המשתמשים בצ'יפים של החברות לכריית המטבעות בשל מחסור בשוק באלטרנטיבות המיועדות לכריית מטבעות. בשל "חוסר האורגניות" שבחלק מהכנסות החברות הללו, מדובר הלכה למעשה ב"מוקש" בדוחות הכספיים שלהן. 

בנק HSBC  ישלם 101.5 מיליון דולר כפשרה עם משרד המשפטים האמריקאי על "חבלה" בשערי מטבעות. במסגרת הפרשה הורשעו בעבר חלק מבכירי הבנק.

אמש פורסם כי רשת של 300 בתי חולים אמריקאים בוחנת הקמת חברת תרופות גנרית חדשה שלא למטרות רווח. החברות הגנריות (ביניהן טבע ומיילן ) הגיבו אמש בירידות שערים והן צפויות לרכז עניין גם היום [לסיפור המלא].

דוחות כספיים

מניית מלאנוקס  ריכזה עניין זאת בעקבות הדוחות הכספיים הטובים והתחזיות החיובית ל-2018 שפרסמה החברה לאחר המסחר. המחיר במחסר המאוחר משקף למלאנוקס שווי שוק של כ-3.6 מיליארד דולר [לסיפור המלא]

IBM  - ב-22 הרבעונים האחרונים, החברה הציגה ירידה במחזור הפעילות (על בסיס השוואתי של כל רבעון למקבילו בשנה הקודמת). אמש החברה הודיעה כי הרצף השלילי והארוך נשבר והיא שבה לעליות במחזור. מבחינת מחזור הפעילות ברבעון האחרון של השנה: החברה הציגה הכנסות של 22.5 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים של 22.06 מיליארד דולר (נתון המשקף עליה של 3.6% מהרבעון המקביל בשנה שעברה). מבחינת רווח למניה, ברבעון האחרון של השנה: החברה הראתה תוצאות של 5.18 דולר לעומת צפי אנליסטים של 5.17 דולר. הרווח השנתי למניה עמד על 13.8 דולר (אלו בנטרול ירידהחד פעמית שלא במזומן מהון החברה בשל רפורמת המס).

מורגן סטנלי  - החברה הציגה רווח של 84 סנט למניה לעומת רווח צפוי של 77 סנט למניה. מחזור החברה עמד על 9.5 מילירד לעומת צפי של 9.2 מיליארד דולר. השינוי ברפורמת המס בארה"ב הוביל להורדה חד פעמית שלא במזומן של כמיליארד דולר בשווי ההון של החברה. אם מחשבים את ירידה זו בחישוב הרווח למניה, הנתון יורד לשווי של 29 סנט. בנוסף הציג הבנק נתון ROE (Returen on Equity) מרשים שעומד על 8.6%. 

אמריקן אקספרס  - הכנסות החברה גדלו ב-10% ברבעון הרביעי השנה אל מול הרבעון המקביל לו בשנה שעברה כשהן עולות מ-8 מיליארד דולר ל-8.8 מיליארד דולר. הצמיחה בהכנסות נובעת בעיקר משימוש הולך וגובר של הלקוחות בכרטיסי האשראי של החברה והלוואות שהחברה מעניקה ללקוחותיה באשראי.