בזק: הרוכשים הפוטנציאליים מכירים בצורך לעבור דרך הוועד

בעקבות סכסוך העבודה שאושר לעובדים, כל המתעניינים בבזק החלו במגעים עם הוועד ■ בית ההשקעות הלמן אלדובי מוזכר כמי שמייצג קבוצת משקיעים

שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

הרוכשים הפוטנציאליים של בזק מבינים ככל הנראה שבלי שיתוף-פעולה עם ועד העובדים, יהיה להם קשה להשלים עסקה, ולכן מרביתם כבר החלו בגישושים מול ועד העובדים, במטרה לבדוק מה יהיו הדרישות שלהם במסגרת רכישת בזק.

גישושים ראשונים נעשים מול נציגי קבוצת סיידוף ומול אי.די.בי, אך גם מול קבוצות אחרות שפונות לוועד העובדים במטרה לברר אפשרויות שונות של שיתוף-פעולה. בין הקבוצות שמוזכרות כמי שעשויות להיפגש עם הוועד ניתן למצוא את בית ההשקעות הלמן אלדובי, שייתכן שמייצג קבוצת משקיעים, וכן גורמים נוספים.

עובדי בזק בקשו וקבלו אתמול אישור לסכסוך עבודה על רקע המכירה הצפויה של השליטה בחברה. המטרה של העובדים היא לא לנקוט בצעדי מחאה אלא להעביר מסר שכל עסקה לרכישת החברה תהיה חייבת לקחת בחשבון את האינטרסים של העובדים.

כפי שכבר נחשף ב"גלובס" העובדים דורשים לקבל אופציות ובונוסים, לשמור ולהבטיח את ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עימם, דורשים לשמור על האיתנות הפיננסית של החברה, להמשיך בהשקעות, ולקבוע מדיניות דיבידנדים שמרנית, באופן שהמשקיע החדש שירכוש את החברה לא יבסס את כל הרכישה של החברה רק על משיכת דיבידנדים.

נזכיר כי דרישות עובדי בזק נענו ברובן על ידי שאול אלוביץ ולפניו קבוצת אייפקס-סבן, כך שהם מצפים לקבל לא פחות ממה שקבלו בעבר.