טוויטר תזהיר כ-680 אלף איש: הייתם חשופים לתעמולה רוסית

הרשת החברתית תשגר מיילים לכל מי שנחשף לתכנים של התעמולה הרוסית בזמן המרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2016, שהועלו באמצעות חשבונות של "סוכנות המחקר האינטרנטית" ה-IRA

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

טוויטר משגרת מיילים ל-677,775 אנשים בארה"ב כדי ליידע אותם על כך שנחשפו לתעמולה רוסית במהלך המירוץ לנשיאות ארה"ב ב-2016 - כך הודיעה אתמול (ו') החברה בפוסט בבלוג שלה. 

המיילים יגיעו לכל מי שעקב, צייץ מחדש או סימן לייק על ציוצים של חשבון של ה-IRA (סוכנות המחקר האינטרנטית), ארגון הקשור, כך מאמינים, לניסיונות התעמולה של ממשלת רוסיה.

מאז הסתיו האחרון ידוע על מעורבותה של טוויטר בתעמולה הרוסית בזמן הבחירות, אז העידה החברה בפני הסנאט האמריקאי, לצדן של גוגל ופייסבוק. אולם אתמול פרסמה החברה מספרים חדשים, כחלק ממחויבותה לעדכן נציגי קונגרס ואת הציבור בממצאים מחקירתה הנמשכת בנוגע לאופן שבו שימשה הפלטפורמה כדי להשפיע על הבחירות. 

טוויטר לא פירטה מה יהיה תוכן המיילים שיישלחו לכ-688 אלף המשתמשים, אולם היא חשפה כמה דוגמאות לטוויטים שקודמו בידי IRA הקשורה לרוסיה.

בטוויטר מאמינים כעת כי בסך-הכול היו 3,814 חשבונות הקשורים ל-IRA, שהעלו בסך-הכול 175,993 ציוצים. רק 8.4% מהטוויטים הללו היו קשורים לבחירות, כך לדברי החברה. כל החשבונות הללו הוקפאו לבסוף על הפרת תנאי השימוש בטוויטר, כך לדברי החברה.