חלום של כל גבר: מכונה שמקפלת בגדים ומכניסה למגירה

מכונה שמקפלת בגדים בשם foldimate ו-wi-charge, טכנולוגיה הקשורה לתחום הטעינה האלחוטית - שני סטארט-אפים ישראלים שזכו לפרסי הצטיינות בתערוכת CES שנערכה בלאס וגאס ■ הפרטים בווידאו

שתי המצאות ישראליות שהוצגו בתערוכת CES 2018 בוגאס צדו לא רק את עינינו אלא גם את עיני השופטים בתערוכה שהעניקו לשתיהן פרסי הצטיינות. הראשונה מהווה עבור רבים סוג של הגשמת חלום: פולדימייט - מכונה שמקפלת בגדים ברמה של מוכרת בזארה. מכניסים חולצה, מכנסיים או מגבת - ואחרי תהליך קצר הם יופיעו בתוצרתם המקופלת במגרה בתחתית המתקן.

לא הכול מושלם: המכונה מגושמת למדי, והיא מיועדת למי שלא מתגורר כנראה בדירה תל-אביבית קטנה. המכונה גם לא מקפלת בגדי ילדים בפחות ממידה 5 או מצעים ומגבות גדולי ממדים. עם זאת, לעומת מכונה מקפלת בגדים אחרת שהוצגה בתערוכה, המצאה יפנית שעולה 16,000 דולר - המחיר של הפולדימייט הוא 980 דולר, והיא אמורה לצאת לשוק בסוף 2019.

מי שיירשם מראש יבטיח לעצמו אספקה מוקדמת בתמורה ל85 דולר מקדמה. מתוך 200 אלף הנרשמים, מסתבר כי 18,000 מכל העולם גם שילמו. המכונה ריכזה סביבה עניין בתערוכה, משום מה בעיקר מבני המין הגברי.

המצאה ישראלית אחרת היא ה-wi-charge, והיא קשורה לתחום הטעינה האלחוטית הזוכה למגוון פתרונות, בין היתר עם כניסת יצרניות הסלולר לתחום - האחרונה שבהן היא אפל עם דגמי האייפון החדשים. ההמצאה של ווי צ'ארג' פועלת בדומה לטעינה סולארית שמוכרת לנו מדוד השמש למים החמים.

הנורה מסוגלת לשדר לעד 3 מכשירים שהיא מזהה תחנות או מתקני טעינה אלחוטיים מרחוק - לדוגמה עם משטח המטען האלחוטי של סמסונג או של אפל, או דרך משדר מיוחד המוצמד למוצרים הנטענים דוגמת טאבלט, שעון חכם או טלפון סלולרי. הטעינה מבוססת טכנולוגיית אינפרא אדום.

מה שנתן להמצאה הזו את הקפיצה היא חותמת אישור בטיחות מטעם ה-FDA האמריקאי. הטעינה, אגב, מתבצעת גם כאשר הנורה כבויה, והיא מתאימה בשלב ראשון לפי המפתחים לספק פתרונות במקומות ציבוריים דוגמת בתי קפה או מסעדות. בשלב הבא היא תוטמע לחלל הביתי. 

http://www.wi-charge.com