גבאי עומד לפתוח לחלוטין את ועידת מפלגת העבודה

בכוונת יו"ר המפלגה להוביל מהלך לפיו ועידת המפלגה תהיה מורכבת מכל מתפקד שירצה להצטרף ■ כל מתפקד של מפלגת העבודה יוכל להירשם מראש ולהיות ציר בוועידה לתקופה של 4 שנים ■ התוצאה המיידית: ביטול הבחירות למועצות הסניפים של מפלגת העבודה

אבי גבאי / צלם: אמיל סלמן
אבי גבאי / צלם: אמיל סלמן

לפני כמה ימים פרסמנו ב"גלובס" שצוותים בתוך מפלגת העבודה שוקלים לשנות את מבנה המוסדות הפנימיים של מפלגת העבודה, כך שמספר חברי הוועידה יוכפל.

היום נוסף לכך מידע מעניין נוסף: בכוונת יו"ר המפלגה, אבי גבאי, להוביל מהלך לפיו ועידת מפלגת העבודה תהיה מורכבת מכל מתפקד שירצה להצטרף. הרעיון הוא לפתוח את השערים באופן רחב. כל מתפקד של מפלגת העבודה יוכל להירשם מראש ולהיות ציר בוועידה לתקופה של 4 שנים. הוועידה היא הגוף שמחליט על כניסה לממשלה ואף מאשר את שינוי התקנון.

התוצאה המיידית היא ביטול של הבחירות למועצות הסניפים של מפלגת העבודה, כיוון שכיום ועידת המפלגה מורכבת מאנשים שנבחרו בסניפים השונים של המפלגה ברחבי הארץ. תחת זאת, כל אדם שירצה להיות חבר במועצת הסניף, יוכל לעשות זאת באמצעות הירשמות, ולא ייאלץ להיבחר לכך.

מספר מתפקדי מפלגת העבודה הוא כ-55 אלף איש. כדי להוביל את השינוי, יצטרך גבאי לכנס את ועידת המפלגה (במבנה הנוכחי שלה) עד לסוף חודש אפריל ולאשר בהצבעה את השינוי.

בכירי מפלגת העבודה, חברי הכנסת עמיר פרץ, שלי יחימוביץ׳ ויצחק הרצוג מעודכנים בכוונתו של גבאי להוביל