נעילה חיובית בת"א; מגמה מעורבת נרשמה בקב' אלוביץ'

בארה"ב נמשכת השבתת הממשל, לאחר שהרפובליקאים לא הצליחו להעביר תקציב קצר-טווח ■ 

מניות הפיננסים רכזו עניין והובילו את המגמה החיובית בשוק

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים. באסיה נרשמו עליות ומגמה דומה נרשמת באירופה.

 

בארה"ב נמשכת השבתת הממשל, לאחר שהרפובליקאים לא הצליחו להעביר תקציב קצר-טווח. ככל שהשבתת הממשל תסתיים בזמן הקרוב, הרי שלא צפויה השפעה גדולה על השווקים, אך ככל שההשבתה תתארך, ההשפעה שלה תגבר.

מניות הפיננסים רכזו עניין והובילו את המגמה החיובית בשוק.

בבורסה המשיכו לרכז עניין מניות קבוצת אלוביץ', הן על רקע הניסיונות למצוא רוכש לקבוצת יורוקום והן לאור העובדה שבשבוע שעבר הודיעה קרן אליוט האמריקאית ליו"ר בזק, דוד גרנות, כי הגיעה להחזקה של 4.8% ממניות בזק , וכי היא דורשת לבצע שינויים בממשל התאגידי בחברה - ולפטר את כל הדירקטורים הנתונים בחקירת רשות ניירות ערך. נכון לשעות אחר הצהריים, בזק נסחרת בירידות של כ-1.88%

במהלך השנים האחרונות היו כמה וכמה מקרים שבהם קרנות השקעה אקטיביסטיות מארה"ב רכשו מניות של חברות טכנולוגיה ישראליות, והעלו דרישות מסוגים שונים בפני הנהלות החברות. יחד עם זאת, נראה כי שני מהלכי רכישה בולטים מהעת האחרונה - במלאנוקס ובבזק - מסמנים עליית מדרגה בתחום.

בשוק ההון בסך-הכול אוהבים את הכניסה של הקרן לבזק, ומניות הקבוצה, כמו אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס , רכזו עניין. אינטרנט זהב נסחרה בירידות של כ-2.96% נכון לשעות אחה"צ (הנמוכה ביותר במדד ת"א 125), ובי קומיוניקיישנס נמצאת בעלייה של 0.4%.

דסק"ש הודיעה כי בכוונתה להעביר 5% ממניות סלקום  שמוחזקות בידי כור לשתי חברות פרטיות בבעלות ישראלים, וזאת כדי לעמוד בתאי הרישיון של החברה. להעברה, מעבר לעמידה בתנאי הרישיון של החברה, אין משמעות פיננסית.

לאומי  הודיע כי מכר 15% ממניות לאומי ארה"ב לפי שווי של 940 מיליון דולר. לבנק לא יהיו רווחי הון משמעותיים.

מניית המשביר 365  רכזה עניין לאחר שהיום פורסם ב"גלובס" כי רמי שביט, בעל השליטה בחברה, מחפש שותף לחברה.