בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת; מניות התקשורת עלו

המשקיעים באסיה נושאים עיניים למשבר הפוליטי בארה"ב ■ מניית טושיבה ריכזה עניין קראת הנפקה של חטיבת הזיכרונות של החברה

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת. שני הנתונים המרכזיים בבורסות העולם היום היו המשבר הפוליטי בארה"ב שהביא להשבתה של הממשל הפדרלי ומנגד המשך המגעים הקואליציונים בגרמניה.

מניית ענקית הפיננסים השוויצרית UBS איבדה גובה לאחר שהבנק דיווח על תוצאותיו הכספיות. הבנק דיווח על רווח שנתי של 1.25 מיליארד דולר אולם סבל ממחיקה משמעותית בשל ישבו טענות של הממשל האמריקאי על ציטוט לא נכון של שער הדולר מה שעורר חשד כי הבנק הונה לכאורה משקיעים. 

 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, בעת שהחוזים על המדדים בארה"ב ירדו קלות על רקע המשבר הפוליטי בארה"ב. את הכותרות באסיה תפסה הבוקר השבתת הממשל הפדרלי בארה"ב. אמנם קשה לראות כיצד לטווח הארוך השבתה כזו משפיעה על המסחר בשווקים הפיננסים אך בכל מקרה, ככל שההשבתה תימשך לזמן ארוך יותר היא תתחיל לגבות תשלו מהשווקים הפיננסים. יש לציין כי ההשבתה האחרונה של הממשל הפדרלי, בתקופת הנשיא ברק אובמה, נמשכה זמן לא מועט ולא גרמה לזעזועים משמעותיים יותר מידי לכלכלה.

 

הסקטורים שריכזו עניין היום באסיה הם סקטור הפיננסים וסקטור הקמעונאות. אין סיבה ספציפית ללחץ על מניות הסקטור, אך כלי התקשורת באסיה טוענים כי מדובר במימושי רווחים לאחר הראלי של תחילת השנה.

את רוב העניין באסיה ריכזה מניית טושיבה שמעוניינת להנפיק את חטיבת הזיכרונות שלה לפי שווי של 18 מיליארד דולר.

מניית נשיונל אוסטרליאן בנק ריכזה עניין באוסטרליה על רקע פרסומים כי הבנק הרביעי בגודלו מעוניין לפצל את חטיבת ניהול העושר שלו.