בילסקי: "אני יודע עם מה מתמודדים ראשי הערים; זה יתרון"

ראש עיריית רעננה, שיחליף בקרוב את אביגדור יצחקי בתפקיד ראש מטה הדיור, מקווה להביא תוצאות בנושא שלדעתו הוא הבוער ביותר כיום ■ "היכולת שלי, עם הניסיון שצברתי במהלך השנים בסוכנות היהודית, בכנסת וגם כראש עיר - יסייעו לי להיכנס לאחד התפקידים החשובים במדינה"

זאב בילסקי / צילום: איל יצהר
זאב בילסקי / צילום: איל יצהר

"שר האוצר פנה אליי, היו לנו כמה שיחות בנושא, והוא הסביר לי את השליחות הלאומית והדחיפות שבדבר. החלטתי להשיב בחיוב, ואני חושב שהיכולת שלי, עם הניסיון שצברתי במהלך השנים - גם בסוכנות היהודית, גם בכנסת וגם כראש עיר - יסייעו לי להיכנס למה שבעיניי הוא אחד התפקידים החשובים במדינה. זו ההזדמנות שלי להפשיל שרוולים ולתרום עוד למדינה באחד התחומים החשובים ביותר" - כך אמר היום (ב') ל"גלובס" ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, שעתיד להחליף את אביגדור יצחקיכיו"ר מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר בעוד מספר חודשים.

לדברי בילסקי, שכיהן 5 פעמים כראש עיריית רעננה, כיו"ר הסוכנות היהודית וגם כחבר כנסת מטעם קדימה, הניסיון שצבר יסייע לו בתפקיד: "הרקע שלי עם ראשי הרשויות, והקשר שיש לי איתם לצד הידע שלי בכל נושא התכנון ובנייה, מעניקים לי את הכלים לתפקיד. אני יודע עם מה מתמודדים ראשי הערים, ולדעתי זה יהווה יתרון גדול מאוד. גם הניסיון שלי בכנסת יבוא לידי ביטוי, כי חלק מהעבודה של יו"ר מטה הדיור מתנהלת גם בוועדות הכנסת. אני מעריך ומקווה שתהיה לי קבלת פנים אוהדת. אם כולם יתנו יד ויעזרו, אני מעריך שנביא תוצאות בנושא הדיור שנכון להיום הוא הנושא הכי חשוב בישראל".

לשאלה מה לדעתו הנושא הבוער ביותר שדורש טיפול בענף, השיב בילסקי: "אני מתכנן לפעול בכל החזיתות - גם דיור להשכרה, גם התחדשות עירונית, גם תשתיות, גם קיצור הביורוקרטיה וגם הסרת חסמים. הכל צריך לקדם במקביל, כי לא יהיה לי זמן להתמקד באחד ולהמתין עם האחרים. אחד הנושאים החשובים לדעתי זה תחום ההתחדשות העירונית, וכמו שהצלחנו ברעננה להגיע למצב שכבר היום 60% מהפוצנטיאל בתחום הזה כבר ממומש, אני אכוון להגיע למצב כזה גם ברמה הלאומית".

לשאלה האם הוא לא חושש שמדובר בתפקיד תחום בזמן, עם אפשרות שלאחר ששר האוצר משה כחלון כבר לא יכהן בתפקיד, ייתכן שגם מטה הדיור הלאומי כבר לא יהיה רלוונטי - השיב בילסקי כי הוא מתמקד בהווה ולא במה שעשוי לקרות בהמשך. "ברגע שיש לי תמיכה של שר האוצר מאחוריי, שהסביר לי ארוכות את הדרך שלפנינו ומדוע הנושא הוא מטרה לאומית, אני לא חושב על קץ הממשלה, אלא על מה שאני עומד לעשות בחודשים הקרובים", אמר. "אני הולך לעבוד קשה עם כל השותפים ומקווה להצליח. מה שיהיה עד הבחירות או אחרי הבחירות הוא לא על סדר היום שלי".

בילסקי, ככל הנראה, צפוי להיכנס לתפקיד יו"ר מטה הדיור הלאומי כבר בחודש אפריל, והמשמעות היא שיצטרך לעזוב את תפקידו כראש עיריית רעננה. לדבריו, "אני מעריך שמועצת העיר תבחר ראש עיר מחליף למספר חודשים, ובסוף אוקטובר, יחד עם כל המדינה, יהיו בחירות למועצת העיר".

נזכיר כי אתמול בערב חשף שר האוצר בטוויטר כי בחר מועמד שיחליף את אביגדור יצחקי כיו"ר מטה הדיור הלאומי. "המועמד שלי לתפקיד יו"ר מטה הדיור הלאומי - ראש עיריית רעננה זאב בילסקי", כתב השר כחלון בטוויטר ופיזר את הערפל בנושא. נציין כי יצחקי, שהקים את מטה הדיור ועמד בראשו מאז שמונה כחלון לשר האוצר, צפוי לעזוב את תפקידו בחודש מארס הקרוב ולעבור ככל הנראה לתפקיד יו"ר מפעל הפיס.