סלקום תנסה להשלים גיוס של 470 מיליון שקל באג"ח ארוכות

האג"ח של חברת הסלולר יונפקו לציבור בריבית של עד 2.5% ■ בהתאם לדרישת רישיון הסלולר: דסק"ש תעביר 5% ממניות סלקום לסגן יו"ר החברה ולנושא משרה באי.די.בי

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

חברת התקשורת סלקום תנסה להשלים מחר גיוס של עד 470 מיליון שקל באמצעות הנפקה לציבור בישראל של אגרות חוב מסדרה י"ב החדשה. החברה פרסמה היום (ב') דוח הצעת מדף מכוח תשקיף מדף שהגישה בעבר, ולפיו הבטיחה כבר גיוס של 400 מיליון שקל במסגרת המכרז המוסדי, בו גם נקבע כי ריבית האג"ח לא תעלה על 2.5%. מדובר במרווח של כ-1.2% מעל אג"ח ממשלתית במח"מ דומה.

סדרת אג"ח י"ב היא סדרה שקלית לא צמודה, בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) ארוך יחסית של 6.9 שנים. הסדרה, שתיפרע בשישה תשלומים שנתיים לא שווים בין השנים 2023 ל-2028, זכתה לדירוג A פלוס מטעם חברת הדירוג S&P מעלות, שגם הדגישה כי תמורת ההנפקה תשמש בעיקר לפעילותה השוטפת של סלקום. בחברת הדירוג ציינו לפני חודשים אחדים, כי סלקום תידרש ב-2018 לפרוע חלויות חוב של כ-600 מיליון שקל וכי רמת הנזילות שלה הולמת את דירוג החוב שנקבע לה.

מדוח שפרסמה סלקום עולה כי בין הרוכשים המרכזיים במכרז המוסדי בולטים במיוחד בתי ההשקעות פסגות (96 מיליון שקל), ילין לפידות (47 מיליון שקל) מיטב דש (30 מיליון שקל), אי.בי.אי (23 מיליון שקל) ואנליסט (22 מיליון שקל). את ההנפקה מובילים אפסילון חיתום ולידר הנפקות.

גורם ישראלי יחזיק 5% מהמניות

סלקום נמנית על קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש), שבשליטת איש העסקים היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין. היום דיווחו דסק"ש וסלקום כי מצאו פתרון טכני לדרישת רישיון הסלולר של סלקום, לפיו 5% ממניות חברת הסלולר יוחזקו בידי גורם ישראלי המתגורר בישראל.

על פי המתווה, שאושר בידי משרד התקשורת, תעביר דסק"ש 5% ממניות סלקום ברשותה לידיהם של שני ישראלים המתגוררים כאן. השניים, מאוריסיו ביאור המכהן כסגן יו"ר סלקום ואדם נוסף המכהן כנושא משרה באי.די.בי, יחזיקו במניות באמצעות חברות פרטיות המאוגדות בישראל, כאשר המניות יחולקו ביניהם בחלקים שווים.

מהודעת דסק"ש עולה כי העברת המניות תתבצע באמצעות עסקת השאלה, שתהיה ניתנת לביטול בכל עת בידי דסק"ש. על החברות הפרטיות יחול איסור על מכירת אותן מניות לגורם שלישי ללא הסכמת דסק"ש, ובכל מקרה תתאפשר מכירתן רק למי שיוגדר כ"גורם ישראלי" על פי הרישיון הסלולרי. כך, שלאחר השלמת העסקה תמשיך סלקום ליהנות מ-45.6% מזכויות ההצבעה בסלקום.

עם זאת, יש לציין כי באחרונה דיווחה דסק"ש שהיא בוחנת אפשרות להגיש הצעה לרכישת גרעין השליטה בבזק. כך, שאם הצעה זו תוגש לבסוף ואף תהפוך לעסקה, תידרש דסק"ש להיפרד משליטה הנוכחית בסלקום.