הנושים של יורוקום נדל"ן: מתנגדים להסדר המוצע

בין השאר נכתב בתגובת הקונסורציום אותו מוביל מזרחי-טפחות: "הייתכן באמת שרכישת כל קבוצת יורוקום ובתוכה בזק תבוצע במהל- בזק, ללא משא-ומתן, ללא תחרות, ללא רגולציה?"

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

על רקע הודעת כוונת בקבוצת יורוקום כי יקיימו אסיפות נושים להצבעה על הסדר החוב שגובש עם נתי סיידוף ביום שלישי הבא, הודיעו הערב (ב') הנושים של יורוקום נדל"ן כי הם מתנגדים להסדר המוצע.

"המשקיע המוצע ליורוקום אינו מטפל בחוב המובטח. האם באמת מצפים כי בית המשפט 'יקנה' את הטיעון המופרך כי לפנינו הסדר הראוי לאישור?", נכתב היום מטעם הקונסורציום, אותו מוביל מזרחי-טפחות שהיקף חובו עומד על כ-220 מיליון שקל .

"המשקיע המוצע כלל אינו מטפל בחוב המובטח. הבקשה לכינוס אסיפות מדגישה כי קופת ההסדר לא תהא אחראית לפרעון החוב, והמשקיע איננו מתחייב לפרוע את החוב המובטח, לא היום, לא בעוד שנה ולא בעוד שנתיים. המשקיע אינו מעוניין לפרוע את החוב המובטח, אך מנגד, דורש לקבל את הנכסים המשועבדים בלבד!", נכתב מטעם הקונסורציום.

הקונסורציום, המיוצג ע"י עו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רווה, הגיש הערב תגובה לבקשה להשעיית הליכים בבקשתו לאכיפת שיעבודים ומינוי כונס נכסים.

בבקשה נטען כי יורוקום נדל"ן, תקשורת ואחזקות מנסות לייצר מצג של הסדר, על מנת לדחות את הדיון בבקשה. ואולם, "אין בפני בית המשפט הנכבד ולו ראשיתו של הליך להסדר. גם למשיבות עצמן ידוע היטב, והן מציינות כך במפורש כי לא קיים בידיהן הסדר שניתן לאשרו ואף לא קרוב לכך".

עוד נכתב: "הייתכן באמת שרכישת כל קבוצת יורוקום ובתוכה בזק תבוצע במהלך-בזק, ללא משא-ומתן, ללא תחרות, ללא רגולציה, תוך שמתבצעת רכישת שליטה מהגדולות במשק תחת כנפי בית המשפט, באמצעות רכישת פירמידת חברות אחזקה? הייתכן בנוסף שכל האמור יבוצע ללא אישורי חברות בנות ונושי הקבוצה, ועוד ועוד ".

נזכיר כי ההסדר המוצע לחוב של מעל 1.5 מיליארד שקל כולל הזרמה מצד סיידוף של 400 מיליון שקל בתמורה לכ-90% ממניות יורוקום. נושי יורוקום נדלן שמשועבדים להם נכסים מיורוקום תקשורת צריך לאשר גם כן את ההסדר, אך נראה כי מתנגדים לו .