הבורסות באירופה ננעלו בירידות שערים

ריו טינטו ו-BHP ביליטון נחלשו עקב ביקושים מאכזבים בסין ■ מניות היצואניות הגדולות בדרום קוריאה ירדו בשל היחלשות הדולר מול המטבעות המקומיים

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

מגמה שלילית נרשמה בבורסות אירופה היום (ד') על רקע המשך כינוס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ.

 

סנטימנט שלילי במגזר הכרייה: ריו טינטו  ו-BHP  ריכזו עניין שלילי לאחר ירידה במחירי המתכות על רקע ביקושים חלשים מהצפוי בסין.

פורסם בבריטניה נתון השינוי בעלות העסקת עובדים הממוצעת של המגזר הציבורי והפרטי, בהשוואה לשנה שעברה. הנתון מתייחס לחודש נובמבר, ומעיד על עלייה של 2.5%. עלייה במדד זה אמורה לחזק את צפי האינפלציה, שכן המעסיקים צפויים לגלגל את העלויות העודפות אל הצרכנים - באמצעות העלאת מחירים.

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. שני אירועים העיבו על חלק מהמדדים: מימושים טבעיים לאחר הראלי שנרשם בשווקים הפיננסים העולמיים מתחילת השנה, וכן היחלשות הדולר שמחריף את הירידות בקרב היצואניות הגדולות.

 

היצוא של יפן בחודש שעבר עלה בשיעור חד של 9.3% בהשוואה להיקפי היצוא בשנה שעברה, נתון נמוך מהתחזיות המוקדמות שצפו עלייה של יותר מ-10%. יחד עם זאת היצוא של יפן במונחים כספיים למדינות אסיה עדיין נמצא בשיא. מאזן הסחר של יפן מול ארה"ב עלה ב-2017 ב-3.1% - הנתון הגבוה מאז 2015.

באסיה ריכזו עניין מניות סמסונג , ניקון  ו-LG . לירידות במניות אלה אין סיבה מיוחדת להוציא היחלשות הדולר והחשש כי הממשל האמריקאי יקשה על חברות לא אמריקאיות למכור מוצרים בארה"ב.

באוסטרליה מניות הבנקים הגדולים ריכזו עניין.