צעד נוסף בתהליך הפריצה של נטפליקס לשוק הסיני

נשיא הענקית הסינית באידו ברמז עבה להגברת שיתוף-הפעולה בין החברה לנטפליקס - שצפוי להגדיל משמעותית את החשיפה לתכניה בסין ■ לשירותי התוכן של באידו רשומים 400 מליון משתמשים פעילים

נטפליקס / צילום: שאטרסטוק
נטפליקס / צילום: שאטרסטוק

ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו רומזת על הרחבת שיתוף-הפעולה עם נטפליקס האמריקאית. בוועידה הכלכלית העולמית בדאבוס רמז נשיא באידו, יה קין זאהנג, כי תכנים מתוצרת נטפליקס יגיעו בקרוב למשתמשים הסינים של באידו. הצהרה זו באה על רקע הסכם שנחתם עם נטפליקס, במסגרתו סוכם על יבוא תכנים מארה"ב לסין.

באידו מכונה "הגוגל של סין" ומחזיקה בחברה בת לשירות סרטוני וידאו הדומה ליוטיוב בשם iQiyi. נכון להיום 400 מליון איש משתמשים בשירותיה. בחברה הצהירו בעבר כי תוכן איכותי הוא מפתח לבידול משאר המתחרים בשוק.

בשנה שעברה החלה ההתקשרות הראשונה בין הסינים לנטפליקס, במסגרתה העבירה נטפליקס את הזכויות ב"stranger things" ל-iQiyi.

ליבת העיסוק של באידו מתמקדת עדיין בפרסום, בדומה לחברה-האם של גוגל - אלפאבית , אולם לאור חקיקה מוגברת כנגד מפרסמים בסין, נפגעו רווחי החברה בשנת 2016. לאור זאת החלה החברה להתמקד במגזרי פעולה נוספים מלבד פרסום - דוגמת בינה מלאכותית, רכבים אוטונומיים ותכני וידאו. מגמה זו מאפיינת ענקיות טכנולוגיה נוספות, אשר רואות בפיתוח תוכן כלי מרכזי לגידול הרווחיות.

נטפליקס פרסמה את הדוחות לרבעון האחרון של 2017, מחזור המכירות עמד על 3.277 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 41 סנט. ברבעון הרביעי החברה הוסיפה 8.3 מיליון לקוחות שמתוכם כרבע מארה"ב והיתר מחוצה לה. נציין כי החברה רשמה הפסד חד פעמים של כ-40 מיליון דולר בשל "יצירת תוכן שהחברה מוותרת עליו". על פי ההערכות מדובר בצילומי הסדרה "בית הקלפים" שכללו את קווין ספייסי לפני שהתפרסמו החשדות לפיהן הוא הטריד מינית שחקנים רבים. כזכור, כתוצאה מפרסומים אלו נטפליקס הודיעה כי היא נפרדת מהשחקן ומהמפיק.