אורקל מימשה מניות מלאנוקס ב-104 מיליון דולר

אורקל ירדה מהחזקה של כ-7.4% במלאנוקס להחזקה של כ-4.3%, ושווי ההחזקה הנוכחית שלה הוא כ-146 מיליון דולר

אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי
אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי

ענקית הטכנולוגיה אורקל  נהנית מהמומנטום החיובי במניית מלאנוקס , ובימים האחרונים היא מימשה כ-40% ממניות מלאנוקס שבהן החזיקה, תמורת כ-104 מיליון דולר. אורקל ירדה מהחזקה של כ-7.4% במלאנוקס להחזקה של כ-4.3%, ושווי ההחזקה הנוכחית שלה הוא כ-146 מיליון דולר.

מלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה, ושווי השוק שלה בנאסד"ק הוא 3.4 מיליארד דולר. מניית מלאנוקס עלתה בחודשיים האחרונים בכ-30%, מאז שנודע שהקרן האקטיביסטית סטארבורד נכנסה להשקעה בחברה. הקרן הביעה אי-שביעות-רצון מרמות הרווחיות התפעולית של מלאנוקס, ולאחרונה אף פרסמה דרישה למנות תשעה דירקטורים מטעמה בחברה.

אורקל השקיעה לראשונה במלאנוקס באוקטובר 2010, כשרכשה כ-10% ממניות החברה בעסקאות בשוק הפתוח, בהיקף מצטבר של כ-40 מיליון דולר ובטווח מחירים של 19.7-21.5 דולר למניית מלאנוקס. מאז לא חל שינוי משמעותי בהחזקתה של אורקל במלאנוקס. המימוש בימים האחרונים משקף תשואה מכובדת על השקעתה של אורקל במלאנוקס, והחברה מכרה מניות מלאנוקס במחירים שנעו סביב 63.3-68.6 דולר.

מלכתחילה הוגדרה ההחזקה של אורקל במלאנוקס כהחזקה למטרות השקעה בלבד, ולא להשתלטות עוינת או לניסיון להשפיע על מהלכי החברה. גם כעת מעדכנת אורקל כי ההחזקה במניות היא לצורך השקעה, וייתכן שתפעל למכור את יתרת המניות שלה.

בתוך כך, מלאנוקס פרסמה אתמול מצגת למשקיעים, ובה נכתב כי "אסטרטגיית ההשקעות הממוקדת שלנו הניבה צמיחה ארוכת-טווח בהכנסות", עם צמיחה שנתית ממוצעת של 27% מאז 2007 (אם כי ב-2017 הצמיחה הייתה נמוכה מהממוצע - 0.8% בלבד). נתונים נוספים במצגת נוגעים לרווחיות החברה ולייצור המזומנים, וכך למשל נכתב שמלאנוקס הציגה ב-3 השנים האחרונות את שולי הרווח הגולמי הגבוהים בתעשייה, 72%.

מלאנוקס סיפקה לאחרונה יעדים ל-2018, וכעת מפרטת גם על שנת 2019 והלאה, כאשר היא מצפה להציג צמיחה בשיעור דו-ספרתי בהכנסות ורווחיות תפעולית של מעל 25% החל מ-2019.