חברת אבטחת הסייבר הייסולייט מבית Team8 גייסה 8 מיליון ד'

הייסולייט (Hysolate) עוסקת באבטחת סייבר של עמדות קצה ■ את הגיוס הובילו Team 8 וקרן הון הסיכון Innovation Endeavors של יו"ר ומנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט

טל זמיר דן דינר / צילום: סיון פרג'
טל זמיר דן דינר / צילום: סיון פרג'

חברת הייסולייט (Hysolate), העוסקת באבטחת סייבר של עמדות קצה, השלימה סבב גיוס ראשון בגובה של 8 מיליון דולר, אותו הובילו Team8 וקרן הון הסיכון Innovation Endeavors של יו"ר ומנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט. החברה הוקמה ע"י פלטפורמת הקמת חברות הסייבר הישראלית Team 8 לפני שנה וחצי, במהלכה עבדה עם ספקי טכנולוגיה וספקי שירותים פיננסיים עולמיים. החברה מעסיקה כ-25 עובדים במשרדיה בתל-אביב, ובימים אלה מקימה משרד בניו יורק, ומתכוונת להשתמש בהשקעה כדי להגדיל את הנוכחות שלה בארה"ב.

צורת ההגנה הרווחת מפני התקפות סייבר בארגונים נעשית באמצעות הגבלה של המשתמשים במחשבי קצה, כך שלא יוכלו לבצע פעולות שעלולות לסכן את הארגון, כמו מניעת גישה חופשית לאינטרנט או חסימת התקני USB. לדברי הייסולייט, בצורות האבטחה הללו יעילות העבודה של העובדים עשויה להיפגע כתוצאה מהמגבלות.

חברת הייסולייט פיתחה פלטפורמה אשר יוצרת "Virtual Air Gap": שתי מערכות הפעלה וירטואליות ברמות אבטחה שונות, רצות זו לצד זו - אחת מוגבלת לתוך הארגון והשנייה לא. בשיטה הזו, חוויית המשתמש אינה שונה משימוש במחשב רגיל. הייסולייט יוצאת מנקודת הנחה שמערכת ההפעלה היא הגורם הפגיע. לכן, תחנת הקצה המאובטחת בפתרון של הייסולייט, יכולה להכיל מערכת הפעלה אחת פתוחה, המאפשרת למשתמשים חופש מלא ומערכת הפעלה נוספת נעולה, המאפשרת גישה אך ורק למשאבים הארגוניים הרגישים. בצורה זו, משאבי הארגון נשארים מאובטחים ללא הגבלה של המשתמשים.

"מה שאנחנו רוצים לעשות בהייסולייט זה מהפכה במחשבים הארגוניים", אמר טל זמיר, מייסד ומנכ"ל הייסולייט. "אנחנו רוצים לאפשר לעובדים להשתמש במחשבים שלהם בצורה מלאה שתאפשר גם עבודה יותר יעילה בארגון וגם בצורה פרטית. אנחנו מייצרים מצב בו המחשב פועל כמו שני מחשבים נפרדים, אבל בלי החוויה המבלבלת של מעבר בין שתי מערכות נפרדות. חוויית המשתמש זהה לשימוש רגיל במחשב אישי - המשתמש פועל בסביבה אחת, ומאחורי הקלעים הפלטפורמה דואגת להפריד את העבודה לשתי סביבות וירטואליות - אחת ארגונית מוגבלת ואחת פתוחה".

חברת הייסולייט היא החברה הרביעית מבית Team8 שגייסה עד כה למעלה מ-100 מיליון דולר ממשקיעים כגון מיקרוסופט, קוואלקום, AT&T ו-Accenture. הייסולייט הוקמה ע"י טל זמיר, לשעבר מוביל ביחידת סייבר עילית ומנהל פיתוח בחברת Wanova (נרכשה על ידי VMware) ודן דינר, לשעבר מנכ"ל חברת Hexatier (נרכשה על ידי Huawei). הפלטפורמה שפיתחה החברה מבוססת על מודלים מקובלים בארגונים בטחוניים, ושואבת מהנסיון הצבאי של זמיר ושל Team8.