אלפאבית משיקה מיזם אבטחת סייבר חדש

החברה האם של גוגל משיקה פעילות חדשה בשם כרוניקל ותספק מענה לסוגיות סייבר ■ החברה תפעל תחת מעבדות X, מטה הפיתוח החשאי של החברה

חברה חדשה נולדה בעולם הסייבר, ושמה כרוניקל (Chronicle). החברה היא חברה בת של אלפאבית , המחזיקה בגוגל. לדברי בכירים בחברה, כרוניקל תתמקד בהתמודדות עם איומי סייבר ותדע לזהות איומים פוטנציאליים בהתבסס על מאגר הדאטה המצוי בידיה. המוצר צפוי להפיק תועלת מהיקף המידע האדיר בו גוגל מטפלת מדי יום, בפעילויותיה השונות.

למרות החשאיות העוטפת את השקת הפעילות, החברה מאשרת כי המוצר של כרוניקל כבר נבחן על 500 חברות והון עתק הושקע בבדיקתו. החברה מעוניינת לספק חבילת אבטחה מרבית לארגונים, דרכה יוכלו להבין את כל איומי האבטחה שהם חשופים אליהם.

כרוניקל תאחד לתוכה את הפעילות של VirusTotal, פתרון אבטחת אתרים שנרכש על ידי גוגל ב-2012. נכון להיום, פתרון האבטחה מטפל בכמיליון ניסיונות תקיפה ביום. איחוד הפעילות יאפשר לכרוניקל לספק מעטפת הגנה מירבית, כולל אבטחת אתרים. 

אלפאבית ממשיכה במגמת הרחבת מרכזי מחקר ופיתוח של מעבדות X, וכניסה למגזרי פעילות נוספים פרט לפרסום, דוגמת פיתוח רכב אוטונומי. אסטרטגיה זו של גוגל מאפשרת לה לפתח טכנולוגיות בתקציבי עתק, באופן המרחיק שחקנים קטנים מהתחום - וכך היא יכולה לרכוש את הידע בזול לפני שהוא הופך למוצר מוגמר בחברה אחרת.