נעילה מעורבת בנ"י: הדאו עלה ב-100 נק' והדולר מתחזק

מאקרו: היום התפרסמו תביעות דמי האבטלה החדשות ומכירות הבתים החדשים ■ בגזרת הדוחות: ביוג'ן, אמריקן איירליינס, 3M, קטרפילר ופיאט קרייזלר

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-100 נק', אולם חזר מהשיא אליו הגיע מוקדם יותר לאחר דבריו של טראמפ על הדולר: "הדולר יעלה ויעלה תחת הנהגתי". לאחר דבריו של טראמפ התחזק הדולר וחזר לעליות. המדדים נמשכו מעלה לאחר דוחות טובים מהצפוי של קטרפילר ו-3M.

באירופה נרשמו עליות שערים, בעוד באסיה נרשמו ירידות. היום פרסם הבנק המרכזי של אנגליה את גובה הריבית באירופה.

 

הכנס הכלכלי בדאבוס ממשיך לספק כותרות, ואתמול היה זה שר האוצר האמריקאי שסיפק כותרת ששלחה את הדולר להיחלשות. הכנס הכלכלי המרכזי בדאבוס עומד השנה בסימן החזרה לנורמלי ואיך עושים את זה. כלומר, כיצד מעלים ריבית בלי לפגוע בביצועי הכלכלות שמתאוששות מהמשבר הכלכלי הגדול ביותר שידע העולם מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת.

בשוק האג"ח נרשמת כבר מספר ימים רגיעה כשתשואות האח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים התייצבו ברמה של 2.64%, לאחר שעלו בלא פחות מ-15 נקודות בחודש אחד.

גיזרת המאקרו: היום התפרסמו מספר נתוני מאקרו חשובים, כשהמרכזיים שבהם הם תביעות דמי האבטלה החדשות שעמדו על 233 אלף תביעות  חדשות בעוד הצפי עמד על 239 אלף, ומכירות הבתים החדשים שעמדו על 625 אלף, לאחר שהצפי עמד על 679 אלף.

את מרב העניין מרכזת בימים האחרונים מניית ג'נרל אלקטריק  שפרסמה אתמול דוחות כספיים. הנתון המעניין היה דווקא ממסיבת העיתונאים שלאחר פרסום הדוחות הכספיים, שם אמר מנכ"ל החברה כי ג'נרל אלקטריק תיראה אחרת לגמרי בעתיד ורמז לכך שמתבצעת בחינה לפרק את החברה לחטיבות שונות שיפעלו באופן עצמאי.

יש לציין כי אחת המסקנות המרכזיות מהמשבר הכלכלי הגדול היא שהרגולציה צריכה לפעול למניעת מצב בו קונגלומרט אחד הופך להיות To Big To Fail, כלומר שקריסה של קונגלומרט אחד תמשוך מטה את הכלכלה כולה. GE היא דוגמה מצוינת לקונגלומרט כזה.

היום פורסמו דוחות כספיים של ביוג'ן , 3M , פיאט קרייזלר, קטרפילר  וסטארבאקס. 3M התרוממה ב-2.7% לאחר פרסום הדוחות, וקטרפילר עלתה ב-2.8%.